مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به آغاز اجرای طرح پزشک خانواده از بهمن سال گذشته در استان گفت: تاکنون ۳۱۰ هزار بیمه شده استان زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۵۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ 14 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، انور اسماعیلی اظهار داشت: طرح پزشک خانواده (نظام ارجاع شهری) برای نخستین‌بار در کشور بصورت آزمایشی در چهار استان کردستان، کرمان، یزد و کهکیلویه وبویراحمد در حال اجرا است و خانواده‌های شهری دارای دفترچه بیمه رایگان از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۱۰ هزار بیمه شده در استان زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند، گفت: در راستای اجرای طرح پیش‌بینی شده، باید هر سه هزار نفر تحت نظر یک پزشک عمومی قرار گیرند و تاکنون ۱۰۹ پزشک استان در این طرح مشارکت داشته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اینکه پزشکان در این طرح ۶ ماه فرصت دارند که معاینه اولیه بر روی افراد انجام دهند، افزود: کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای از جمله دیابت و فشار خون هستند، تحت کنترل و نظارت قرار می‌گیرند.

اسماعیلی اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع بیمه‌شدگانی که در این طرح مشارکت داشته‌اند حدود ۶ هزار نفر فاقد پزشک خانواده هستند و در پالایش اولیه اگر تعداد ریزش داشته باشد این افراد جایگزین خواهند شد.

وی اضافه کرد: افراد منتسب به پزشک خانواده بابت ویزیت و معاینه مبلغ ۵۰ هزار ریال پرداخت کرده و مابقی توسط بیمه پرداخت می‌شود، ضمن اینکه اگر فردی پس از معاینه توسط پزشک عمومی نیازمند درمان تخصصی‌تر باشد به پزشک منتخصص ارجاع شده و خدمتی که دریافت می‌کند، بیمه‌ای خواهد بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار