پس از ۲۱ سال رخ داد:
در شهرستان سقز و با صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف پس از ۲۱ سال، یک فقره پرونده قتل منجر به رضایت و صلح و سازش گردید.
کد خبر: ۹۵۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 11 April 2021

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، بهادر اسدی معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شورا‌های حل اختلاف، بیان نمود: در سال ۱۳۷۹ و بر اثر نزاع دسته جمعی میان چند جوان سقزی، یک فقره قتل در این شهرستان اتفاق می‌افتد که پس از دستگیری قاتلین و طی مراحل دادرسی نهایتا رای قصاص آن‌ها در دادگاه کیفری استان و در سال ۱۳۹۲ صادر گردید.
وی افزود: در نهایت با ارجاع دادستان پرونده مذکور به شعبه ویژه شورا‌های حل اختلاف شهرستان سقز جهت صلح و سازش ارجاع می‌گردد که با تلاش‌های دلسوزانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم پرونده با اصلاح ذات البین مختومه گردید.
اسدی اضافه کرد: با کمک خداوند متعال، این اولین پرونده قتل در سال جاری بود که با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش منجر گردید و امیدواریم این امر خیر فتح بابی باشد که در سال جاری مجددا شاهد مواردی مشابه باشیم.
رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می‌شوند، اظهار داشت: شورا‌های حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار