کارشناس مسوول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پس ازشیوع ویروس کرونا در کشور آمار اهدای عضو در این استان با کاهش چشمگیری روبرو شد.
کد خبر: ۹۵۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ 11 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، شیدا خیرالهی اظهار داشت: سال گذشته در مجموع هشت مورد مرگ مغزی در استان تایید شد که خانواده‌های پنج نفر از این افراد برای اهدای عضو رضایت دادند، اما تست کرونای هر پنج نفر مثبت اعلام شد و پیوند انجام نشد.

وی افزود: در طول یکسال گذشته تنها یک مورد پیوند اعضا در استان انجام شد که آن هم مربوط به اعضای بدن یک جوان ۴۷ ساله قروه‌ای بود که سطح هوشیاری‌اش بر اثر سکته مغزی کاهش یافته و دچار ضایعه مرگ مغزی شده بود.

کارشناس مسوول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: از سال ۱۳۸۹ تاکنون اعضای بدن ۴۲ بیمار کردستانی دچار مرگ مغزی، به بیماران نیازمند اهدا شده است، اما از سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی این مهم با کاهش چشمگیر در استان و کشور روبرو شده است.

وی یادآور شد: با استفاده از اعضای هر فرد مرگ مغزی می‌توان به هشت بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید و با اهدای بافت‌ها هم از یک تا ۵۳ نفر را از معلولیت نجات داد.

خیراللهی افزود: متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به سامانه www.ehda.ir فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل کنند و با در دست داشتن نمونه پرینت شده کارت اهدای عضو برای دریافت کارت اصلی مراجعه کنند.
منبع: ايرنا
برچسب ها: کردستان ، اهدا عضو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار