رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان وشروع موج چهارم این بیماری، بر اساس مصوبه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا اصناف غیر ضرور به مدت ۱۵ روز تعطیل شد.
کد خبر: ۹۵۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 11 April 2021
دکتر جهانبخش یوسفی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شروع موج چهارم بیماری کرونا وافزایش شمار مبتلایان به این بیماری وگسترش سریع آن، ستاد شهرستانی مقابله با کرونا ضمن تشکیل جلسه اضطراری مصوب کرد که مشاغل گرو‌های ۲، سه و چهار (غیرضروری) به مدت ۱۵ روز از ۲۰ فروردین ماه تعطیل شده و فقط مشاغل گروه یک می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به روند بازرسی‌های مستمردر سطح شهر در زمینه جلوگیری از برگزاری مناسبت‌های دور همی و مجالس مختلف گفت: بازرسان این مرکز در چهار روز گذشته از برگزاری ۱۴ مورد مراسم و مناسبت‌های مختلف به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ازدحام جمعیت ممانعت به وجود آورده و آموزش‌ها و تذکر قانونی لازم را به متصدیان و بانیان این مجالس ارایه کردند.

رییس مرکز بهداشت سنندج اظهار داشت: سرکشی و بارزسی‌های مستمر در سطح شهر از مشاغل گروه‌های یاد شده نسبت افزایش یافته و برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

دکتر یوسفی با ابراز تاسف از در گذشت تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا رد روز‌های اخیر در این شهرستان، افزود: غسل و تدفین اموات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت مستقیم کارشناسان بهداشت محیط در آرامستان بهشت محمدی بانجام شد.

وی به نظارت بر برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سالن آزادی سنندج اشاره کرد و گفت: اکیپ‌های ضربتی بهداشت محیط ضمن حضور کامل در زمان برگزاری مسابقات از ورود افراد متفرقه به داخل سالن جلوگیری و تماشاگران را از سالن خارج کرده‌اند و بر برگزاری مسابقات بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این زمینه و جدول وزن کشی ورزشکاران داخل سالن نظارت کامل دارند.

وی به فعالیت مراکز۱۶ ساعته سرپایی نمونه‌گیری کرونا به انجام ۶۱۶ مورد تست کرونا از شهروندان سنندجی در چهار روز گذشته اشاره و اظهار داشت: در هفته گذشته ۲ هزار و ۹۴۸ نفراز مردم سنندج مورد غربالگری قرار گرفتند.


رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: ۲۱ گشت مشترک ستادی از چهار اداره و ۱۰۰ واحد صنفی و در قالب بازرسی‌های محیطی هم از ۵۲۵ واحد صنفی مختلف شهرستان بازرسی انجام دادند.

دکتر یوسفی افزود: صدور ۲۸ اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی وپلمب یک واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فعالیت این اکیپ‌ها بوده است.

وی با اشاره به پیگیری ۲۱ مورد اخطاریه صادر شده افزود: چهار مورد شکایات مردمی از صنوف ثبت شده در سامانه ۱۹۰ نیز برای حصول نتیجه پیگیری شد.

دکتر یوسفی با اشاره به بازدید از مراکز تهیه وعرضه غذای آماده گفت: در طی همین زمان ۱۲۵ مرکز تهیه و توزیع وعرضه مواد غذایی و رستوران مورد بازدید قرار گرفته و در این زمینه ۱۲ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام و ۷۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته ضبط شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار