معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: در قالب طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه نوروز در بازدید از ۹ هزار و ۷۰۳ مرکز عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی، سه هزار و ۴۵۱ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شد.
کد خبر: ۹۵۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 06 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، ناصر مخدومی اظهار داشت: دامپزشکی کردستان با هدف تامین بهداشت و تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده مردم طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ را از ۲۴ اسفند پارسال آغاز کرد که این طرح دیروز به پایان رسید.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح نظارت مستمر و مداوم بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی همچون مرغ فروشی، قصابی، ماهی فروشی، مراکز تهیه غذای آماده، رستوران ها، غذاخوری ها، کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز قطعه بندی و بسته بندی بود.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: در طول مدت زمان اجرای طرح، و برای ۷۲ مرکز پرونده جهت ارجاع به مراجع قضایی تشکیل و ۵ مرکز نیز با رای دادگاه پلمپ شده است.

مخدوم تاکید کرد: این طرح با بهره گیری از ۱۰۰ نفر از بازرسان دامپزشکی استان در قالب ۵۰ اکیپ عملیاتی انجام شد.

وی تاکید کرد: در این طرح تمامی مراکز تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی از جمله کشتارگاه‌ها، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، قصابی‌ها، رستوران‌ها، مراکز فروش و عرضه گوشت مرغ و ماهی به صورت سرزده تحت بازرسی قرار گرفتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار