رییس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به افزایش سرانه صندلی سینما در استان گفت: امسال با بهره برداری از سه پروژه در دست احداث حوزه هنری استان، سرانه صندلی سینما در کردستان با افزایش ۳۴ درصدی روبرو می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ 05 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، امین مرادی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های حوزه هنری در استان کردستان تقویت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی است که در این راستا وجود سالن‌های استاندارد سینمایی ومکان‌های فرهنگی بسیار موثر است.

وی افزود: برهمین اساس ساخت و تجهیز سالن‌های سینما در شهرستان‌های استان و مناطق کمتر توسعه یافته در راستای عدالت فرهنگی در دستور کارحوزه هنری قرار گرفته است.

رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به شاخص‌های کشوری در بخش سینما گفت: بر اساس آمار اعلامی توسط سازمان سینمایی کشور در سال ۱۳۹۸ استان کردستان درمجموع دارای چهارسینما و سه مجتمع فرهنگی در مجموع با ۹ سالن بوده است، ضمن اینکه در این آمار سینمای غیرفعال شیدا نیز وجود دارد.

وی افزود: این آمار در سال ۱۳۹۹ همچنان برقرار بوده با این تفاوت که مجموع صندلی‌های سینمایی فعال در استان سال گذشته شامل پردیس سینمایی بهمن سنندج با سه سالن، سینما آزادی بیجار با یک سالن و سینما مریوان با یک سالن درمجموع یک هزار و ۳۸۰ صندلی بود که به نسبت جمعیت استان به ازای هر یک هزار و ۱۶۱ نفر یک صندلی سینمایی وجود داشته است.

مرادی با اشاره به روند توسعه و تجهیز پردیس سینمایی بهمن سنندج در یک دهه اخیر، اعلام کرد: در طول یک دهه اخیر روند توسعه پردیس سینمایی بهمن سنندج متوقف نشده و در این مدت کاربری‌ها و ظرفیت‌های جدیدی به آن افزوده شده است.

وی با اشاره به افزایش چهار سالن جدید در پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت: کار احداث چهار سالن جدید در پردیس سینمایی بهمن سنندج از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شده و هم اکنون نیز در دست اجرا است.

رییس حوزه هنری کردستان افزود: با افزایش سالن‌های جدید پردیس سینمایی بهمن سنندج در مجموع ۱۵۹صندلی به سرانه صندلی سینمایی استان اضافه می‌شود و تعداد صندلی‌های سینمایی بهمن سنندج از ۷۵۹ صندلی به ۹۱۸ صندلی افزایش پیدا می‌کند.

وی به احداث نخستین سینمای روباز در منطقه غرب کشور در پردیس سینمایی بهمن سنندج اشاره کرد و یادآور شد: این سینمای روباز به عنوان اولین سینمای روباز منطقه غرب‌کشور با چشم‌اندازی ویژه و امکانات لازم تا چند ماه آینده میزبان علاقه‌مندان هنر هفتم خواهد بود.

مرادی به دیگر پروژه‌های سینمایی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: کلنگ زنی پردیس سینمایی سقز در اسفند سال ۱۳۹۸ انجام شده که روند پیشرفت فیزیکی این پروژه با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیار امیدوارکننده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های در نظر گرفته شده در پردیس سینمایی سقز، گفت: این پردیس در سه سالن سینمایی و با امکاناتی همچون گالری، کافی‌شاپ، کافه کتاب و فضای مناسب فرهنگی در مرکز شهر سقز با حمایت موسسه فرهنگی بهمن سبز، استانداری کردستان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرمانداری ویژه سقز، آموزش و پرورش شهرستان سقز در حال احداث است.

وی به ایجاد ۴۸۹ صندلی سینمایی در سقز به عنوان دومین شهر پر جمعیت استان کردستان توسط حوزه هنری اشاره و ابراز امیدواری کرد: این پردیس سینمایی که سالن اصلی آن ظرفیت ۴۰۵ صندلی و ۲سالن با ظرفیت ۴۲ صندلی را دارا است در چند ماه آینده میزبان مردم فهیم شهرستان سقز باشد.

رییس حوزه هنری کردستان به توسعه پردیس سینمایی آزادی بیجارنیز اشاره کرد و گفت: سینما آزادی بیجار که سال ۹۶ با یک سالن فعالیت خود را آغاز کرده است در راستای افزایش سرانه صندلی و توسعه مراکز فرهنگی و هنری به سه سالن ارتقاء پیدا می‌کند که در مجموع ۵۳ صندلی به ظرفیت این سینما افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد: این پروژه نیز در حال حاضر در دست اجرا است و پس از بهره‌برداری از آن ظرفیت صندلی‌های پردیس سینمایی آزادی بیجار به ۳۳۸ صندلی افزایش پیدا می‌کند.

مرادی با اشاره به اولویت حوزه هنری کردستان در راستای ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این سه پروژه در مجموع تعداد صندلی‌های سینمایی در استان ۷۰۱ صندلی ارتقاء پیدا خواهد کرد و به ۲ هزار و ۸۰۱ صندلی خواهد رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار