مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: سال گذشته نقشه کاداستر در یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۶۲ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان انجام شد که در مقایسه با چهار سال قبل از آن چهار برابر افزایش داشت.
کد خبر: ۹۵۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 03 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، سعدی نقشبندی اظهار داشت: طرح تهیه نقشه کاداستر برای عرصه‌های منابع طبیعی استان از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است و تا سال ۱۳۹۸ در مجموع ۲۵۷ هزار و ۱۲۹ هکتار انجام گرفت.

وی افزود: روند تهیه نقشه کاداستر برای عرصه‌های منابع طبیعی کردستان سال گذشته در قالب طرح جهشی ۹۹*۹ در ۸۱۲ روستا (پلاک اصلی) انجام و ۲ هزار و ۴۰۳ برگ سند تک برگ جدید بنام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگلها، مراتع و ابخیزداری کشور تثبیت شد.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: اسناد تک برگ کاداستر شده دارای مختصات مکان مبنا بوده و موقعیت اراضی ملی و جداسازی آن از اراضی مستثنیات اشخاص را با حدود معین و مشخص تفکیک می‌کند.

نقشبندی تاکید کرد: اصولی‌ترین راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب، اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و کاداستر شده بوده و روند اخذ سند ملی با سرعت در حال انجام است.

وی گفت: این اداره کل براساس آیین نامه‌ها و دستوالعمل‌ها و قوانین مرتبط در پنج محور شناسایی و تشخیص، انتشار آگهی، تعیین تکلیف اراضی اختلافی و قطعیت قانونی، اصلاح و بازنگری و پیگیری صدور و اخذ اسناد مالکیت اقدامات خود را انجام می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه از مهمترین وظایف این اداره کل، تحقق بخشیدن به اهداف سازمان جنگل‌ها شامل حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری است، افزود: اصلی‌ترین اقدام برای رسیدن به این هدف، شناسایی، تشخیص و اعمال حاکمیت دولت و صدور اسناد اراضی ملی برای عرصه‌های جنگلی و مرتعی و بیشه‌های طبیعی بدست می‌آید.

نقشبندی اضافه کرد: با ابلاغ دستورالعمل اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی در اواسط سال ۱۳۹۴، اصلاح نقشه‌های سنواتی تفکیک انفال و تبدیل اسناد دفترچه‌های به اسناد تک برگی به عنوان اولویتکاری در کنار وظایف اصلی در دستور کار قرار گرفته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار