فرمانده مرزبانی استان از کشف ۴۱ میلیارد ریال احشام و کالای قاچاق از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون در مرز‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 26 March 2021


به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان کردستان، سردار"علیرضا مرزبانی" ضمن برشمردن مهمترین اقدامات مرزبانان استان، اظهار داشت: در راستای کنترل مرز‌ها و به منظور جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزبانان این فرماندهی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون توانستند در چندین عملیات دقیق و برنامه‌ریزی شده، مقادیر قابل توجهی انواع کالای قاچاق (اعم قاچاق کالا، ارز و احشام) را کشف کنند.
وی افزود: در این عملیات‌ها یک میلیون و ۱۹۰ هزار دینار عراقی، یک میلیون و ۸۵۷ هزار نخ سیگارت خارجی، ۹۹ هزار و ۹۵۰ عدد جوجه یک روزه، ۵ هزار و ۳۰۰ کیلو تخم مرغ، ۷ دستگاه تلویزیون ال‌ای دی و ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.
فرمانده مرزبانی کردستان بیان داشت: همچنین طی چند عملیات جداگانه دیگر ۱۳۵ راس احشام سبک و سنگین نیز توسط مرزبانان مهار و از خروج آن‌ها از کشور جلوگیری شد.
سردار مرزبانی عنوان داشت:بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی این کشفیات ۴۱ میلیارد ریال برآورد شده است.
ارشدترین مقام در مرزبانی استان کردستان گفت: مرزبانی کردستان برای مقابله با قاچاق کالا، پوشش خلاء‌های مرزی و بحث انسداد مرز را با جدیت در دستور کار خود قرار داده و با استقرار تیم‌های ایست و بازرسی و خدمت شبانه روزی مرزبانان مستقر در نقاط صفر مرزی، تمام توان خود را برای مقابله با ورود و خروج کالای ممنوعه از مبادی غیر رسمی به کار می‌گیریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار