مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا چهارم فروردین امسال هشت هزار و ۳۴۷ نفر در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز استان اسکان داده شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 25 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، یعقوب گویلیان اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در تاسیسات گردشگری، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط گردشگران و بازدیدکنندگان است.

وی افزود: از ۲۸ اسفند۱۳۹۹ تا چهارم فروردین ۱۲ اکیپ نظارتی این اداره‌کل ۴۸۱ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری شامل هتل، مهمان‌پذیر، مجتمع بین‌راهی، بوم‌گردی انجام داده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: این بازدید‌ها به منظور رفاه حال مسافران نوروزی انجام و در همین مدت ۳۲ مورد اخطار همراه با معرفی متخلفان به مراجع قضایی، ۱۷ تذکر و ۱۰ مورد تشویق برای تاسیسات گردشگری استان صادر شد.

گویلیان با اشاره به تداوم نظارت بر تاسیسات گردشگری تا پایان تعطیلات نوروز تاکید کرد: هم‌وطنانی که قصد سفر به کردستان را دارند حتما از مراکز رسمی و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز اقامتی دارای مجوز استان، افزود: ۷۵ واحد اقامتی از مجموع ۸۰ واحد در استان فعال و سایر تاسیسات گردشگری استان به دلیل شرایط کرونا و کمبود گردشگر مجبور به کاهش پذیرش یا بستن موقت شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای نوروز تا کنون وضعیت اسکان مسافر نسبت سال گذشته کمی بهتر بوده که هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیاد است و همین موضوع موجب زیان به بخش‌های خصوصی شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار