فرماندار ویژه سقز با اشاره به افزایش بستری‌ها و تغییر رنگ این شهرستان به نارنجی، گفت: علاوه بر منع ورود خودروهای غیربومی به شهرستان سقز، محدودیت‌های جدید کرونایی در سطح شهر اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۵۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 22 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، کامیل کریمیان روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای مبارزه با ویروس کرونا آماده باشند.

وی با اشاره به تصمیم فوری ستاد ملی و استانی کرونا به علت تغییر رنگ شهرستان اضافه کرد: ۲ روز پیش از آغاز سال نو، نشانه‌های ورود به موج چهارم کرونا، مشاهده شد که به دلیل افزایش تجمع‌ها در اوایل سال و به ویژه برگزاری جشن‌های عروسی در تالار‌ها و عدم رعایت پروتکل‌ها توسط مردم، بازگشت به محدودیت‌ها حتمی بود و ستاد‌های شهرستانی هم تابع ستاد ملی هستند.

وی یادآور شد: در جلسه ستاد مقابله با کرونا، محدودیت‌های موقت اتخاذ شد که در صورت ادامه روند افزایشی بیماری، محدودیت‌ها تمدید می‌شود.

رییس ستاد کرونا با بیان اینکه موقتی بودن تصمیم‌ها به دلیل حمایت از سلامت و اقتصاد شهرستان است اظهار امیدواری کرد که وضعیت کرونایی شهرستان، وخیم‌تر نشود.

کریمیان با اشاره به مصوبات جلسه اضطراری امروز ستاد کرونای شهرستان سقز گفت: با نظارت اصناف، صنعت، معدن و تجارت و اداره اماکن نیروی انتظامی، تمام تالار‌های عروسی ظرف ۷۲ ساعت آینده، تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند.

وی افزود: همچنین با پیگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پلیس راه، به دلیل ضرورت بازگشت مسافران به مبدا، این عزیزان چه در هتل‌ها یا مسافرخانه‌ها و مهمانسرا‌ها حضور داشته باشند باید تا ۷۲ ساعت دیگر شهرستان را ترک کنند.

کریمیان اضافه کرد: با نظارت اوقاف و امور خیریه و مرکز بزرگ اسلامی، برگزاری هر نوع مراسم از جمله نماز جمعه و جماعت و عزا، تعطیل است و با پیگیری و نظارت اصناف و صمت و بهداشت، قهوه‌خانه‌ها و مراکز بازار که محل تجمع افراد، تعطیل خواهند شد.

وی تاکید کرد: همچنین شهرداری، ورودی ماشین‌رو پارک‌ها را بسته و فعالیت بوفه‌ها در مراکز گردشگری و پارک‌ها، متوقف خواهد شد، اداره ورزش و جوانان هم نسبت به تعطیلی تمام اماکن ورزشی استخر‌ها و همه باشگاه‌های خصوصی و دولتی اقدام کند.

کریمیان یادآور شد: در مناطق روستایی بخشداران موظف هستند از تجمع و برگزاری مراسمات نوروزی و عروسی و عزا جلوگیری کنند و هر گونه تخطی از مقررات ستاد کرونا پیگرد قانونی دارد و برای خاطیان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار