مدیر شبکه توزیع برق شهرستان بیجار گفت: به علت وزش تند باد روز گذشته، بیش از ۲۹۰ میلیون ریال به شبکه توزیع برق خسارت وارد شده و موجب قطعی برق چند ساعته در برخی از نقاط شد.
کد خبر: ۹۵۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 19 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، هادی محمد مرادیان: وزش تند باد روز گذشته بیشترین تاثیر و خسارت را به شبکه توزیع برق وارد آورد که ضمن ایجاد قطعی برق چند ساعته در برخی از نقاط و قطع آنتن دهی شبکه‌های دیجیتال، شکستگی تیر‌های برق بیش از ۲۲۰ میلیون ریال خسارت مالی و تجهیزاتی به این شبکه وارد کرد.

وی افزود: به دلیل وزش تند باد در منطقه چنگیز قلعه، یک تیر توزیع برق شکست که با ورود به موقع نیرو‌های اتفاقات برق به محل، برق موقت برقرار شد و امروز تیر جدید در محل نصب و شبکه دائم برق رسانی وصل گردید که این علیات بیش از ۱۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است.

مدیر شبکه توزیع برق شهرستان بیجار یاد آور شد: در منطقه حلوایی نیز یک تیر برق به علت وزش باد شدید شکسته شد که با قطع برق منطقه، یکی دیگر از اکیپ‌های اتفاقات برق به محل اعزام شده و با اقدامات اولیه این مشکل موقت برطرف شد.

وی اضافه کرد: صبح امروز عملیات نصب تیر جدید در دستور کار قرار گرفت که این مورد هم بیش از ۱۲۰ میلیون ریال خسارت به شبکه توزیع برق وارد آورده است.

محمدمرادیان با اشاره به اینکه به علت شدت وزش باد سیم‌های اتصال برق خانگی از محل نصب جدا و اتصال‌های متعدد در شبکه ایجاد شده است گفت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که کابل اصلی شبکه توزیع برق دچار آسیب شده که به علت اینکه این کابل در زیر زمین جاگذاری شده است، صبح امروز همزمان با عملیات‌های تصحیح شبکه در سایر مناطق شهری، عملیات حفاری بر روی محل در حال انجام است که برآورد اولیه میزان خسارت بیش از ۷۰ میلیون ریال خواهد بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار