معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: وزش باد شدید که امروز شروع شده است در بعدازظهر در مقاطعی به ۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.
کد خبر: ۹۴۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 18 March 2021
به گزارش تابناک کردستان، علی پناهی: وزش باد شدید باعث ایجاد گرد و خاک شده و دید افقی را در برخی مناطق تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دید افقی در زرینه ۸۰۰ متر، سقز ۹ کیلومتر، سنندج و بیجار ۱۰ کیلومتر، مریوان هشت کیلومتر، قروه ۹ کیلومتر، بانه ۱۰ و کامیاران نیز ۹ کیلومتر است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: در حال حاضر وزش باد در سقز ۱۱ متر بر ثانیه، سنندج ۱۰ کیلومتر بر ثانیه، بیجار هشت متر بر ثانیه، زرینه ۲۰ متر بر ثانیه، هزار کانیان ۱۸ متر بر ثانیه، قروه و مریوان ۹ متر بر ثانیه و کامیاران ۱۰ متر بر ثانیه است.

پناهی با بیان اینکه وزش باد روز جمعه نیز البته با شدت کمتری ادامه خواهد داشت، افزود: تا اواسط هفته آینده هوای استان آرام و پایدار خواهد بود، اما از روز دوشنبه سامانه بارشی وارد منطقه می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان بر لزوم بازرسی و محکم کردن سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، توقف فعالیت‌های متاثر از وزش باد در فضای باز، اطمینان از استحکام پوشش پلاستیکی گلخانه‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و عدم تردد در کنار ساختمان‌های نیمه کاره تاکید کرد.‌ی با بیان اینکه صبح جمعه دمای هوا در استان حدود چهار درجه کاهش می‌یابد، اظهار داشت: از جمعه تا اواسط هفته آینده دما در طول روز روند افزایشی خواهد داشت. تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا اواخر بهمن بیش از ۲۱۹ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۲۰۴ میلی‌متر سال قبل هشت درصد افزایش یافته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار