سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در دومین جلسه شورای مهارت شهرستان قروه که با حضور حسین الماسی فرماندار و تنی چند از مسئولین شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان قروه برگزار شد با اعلام آغاز به کار رسمی دپارتمان ملی سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و تزئینی این اداره کل در شهرستان قروه گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان قروه را به قطب فرآوری سنگ کشور تبدیل خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۴۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ 17 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان؛ سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در دومین جلسه شورای مهارت شهرستان قروه که با حضور حسین الماسی فرماندار و تنی چند از مسئولین شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان قروه برگزار شد با اعلام آغاز به کار رسمی دپارتمان ملی سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و تزئینی این اداره کل در شهرستان قروه گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان قروه را به قطب فرآوری سنگ کشور تبدیل خواهیم کرد.
احمدی بیان داشت: در سفر اخیر علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به استان کردستان ۵ دپارتمان ملی جهت راه اندازی در استان به تصویب رسید که با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در زمینه سنگ در شهرستان قروه مجوز راه اندازی دپارتمان ملی سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و تزئینی به این شهرستان اعطاء شد.
وی با اشاره به مراحل راه اندازی این دپارتمان در شهرستان قرو افزود: پس از اخذ مجوز راه اندازی این دپارتمان مراحل مطالعاتی با برگزاری جلسات متعدد و اخذ نطرات صاحبنظران و کارشناسان و استخراج بیش از ۱۰ عنوان استاندارد آموزشی در زمینه سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و تزئینی به مدت پنج ماه به طول انجامید که خوشبختانه امروز رسماً فعالیت دپارتمان ملی سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و تزئینی با محوریت شهرستان قروه در سراسر کشور اعلام می‌گردد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان بیان داشت: با توجه به این موضوع که آموزش‌های مهارتی منطبق با نیاز بازار کار در سطح استان ارائه می‌گردد تمام تلاش خود را معطوف به ارائه آموزش‌های مهارتی منطبق با نیاز بازار کار در حوزه سنگ خواهیم نمود و قصد داریم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان زنجیره ارزش سنگ اعم از استخراج، توزیع، آموزش، تولید، بازاریابی و فروش را در این شهرستان به عنوان قطب اصلی سنگ و مصنوعات سنگی ایجاد نمائیم.
احمدی از آمادگی این اداره کل جهت تدوین استاندارد‌های مورد نیاز دیگر در راستای آموزش‌های مهارتی در حوزه سنگ خبر داد و اظهار داشت: با توجه به گستردگی فعالیت‌های شاغلان در این حوزه و امکان نیاز به آموزش‌های ویژه مهارتی در حوزه سنگ این اداره کل آمادگی خود را جهت تدوین استاندارد‌های آموزشی مورد نیاز این حوزه علاوه بر ۱۰ استاندارد آموزشی موجود با تائید شورای مهارت شهرستان اعلام می‌کند.
این مقام مسئول از اعطای ۷ مجوز مراکز جوارکارگاهی صنعتی، تولیدی و خدماتی به عنوان دومین استان پیشرو کشور در هفته جاری خبر داد گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان آمادگی خود را جهت اعطای مجوز راه اندازی مراکز آموزشی جوارکارگاهی در سطح شهرستان قروه در حوزه سنگ را اعلام می‌دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اجرایی نمودن مدل‌های مختلف آموزشی اعم از آموزش‌های دوگانه، مراکز ثابت، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، آموزش در بخش مشاغل خانگی و. در حوزه سنگ در شهرستان قروه را دستور کار این اداره کل در راستای فعالیت دپارتمان ملی سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و تزئینی شهرستان قروه ذکر کرد و گفت: قصد داریم فعالیت در حوزه مصنوعات سنگی را در خانه‌ها به عنوان مشاغل خانگی در راستای استفاده از ظرفیت بانوان شهرستان قروه به عنوان نیروی کار شاغل در این حوزه دنبال نمائیم.
در پایان احمدی برگزاری استارت آپ‌ها، شتاب دهنده‌ها و سمینار‌های آموزشی در حوزه سنگ را یکی دیگر از راهکار‌های معرفی سنگ قروه به عنوان مزیت نسبی جهت شناساندن آن به کل کشور معرفی کرد و گفت: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی شاهد تحقق رویداد‌های کارآفرینانه در این حوزه باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار