بهزاد رحیمی:
نماینده شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذار سقزی برای راه‌اندازی دوباره مجموعه و تولید سیگار در دخانیات سقز با مدیر عامل شرکت دخانیات ایران، قرارداد و تفاهم نامه مشترک امضا کرد و بزودی چرخ تولید آن به حرکت در می‌آید.
کد خبر: ۹۴۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 16 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، بهزاد رحیمی شامگاه دوشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت دخانیات کشور، اظهار داشت: صنعت دخانیات به دلیل قدمت آن در سقز به عنوان هویت این منطقه محسوب می‌شود و مردم به همین خاطر و اشتغال مناسب آن، دلبستگی و تعلق خاطر زیادی به آن دارند.

وی با اشاره به سهم کم و جایگاه نامناسب تولید سیگار در کشور، افزود: مشارکت سرمایه گذار با شرکت دخانیات باعث جلوگیری از خروج ارز، کاهش قاچاق سیگار خارجی و افزایش تولید در داخل می‌شود.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران هم با اشاره به سابقه سرمایه گذاری این شرکت با بخش خصوصی اضافه کرد: این اقدام در سقز بسیار موثر و توسعه خوبی برای شهرستان به دنبال دارد.

سیاوش افضلی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کاری مهمتر از اشتغال و تولید به ویژه در مناطق مرزی کردستان نیست، افزود: راه اندازی دوباره این صنعت در سقز به دلیل عزم وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، تلاش نیرو‌های شرکت و همت سرمایه گذار بومی و ترغیب مسوولان است.

وی یادآور شد: در فاز اول در تابستان ۱۴۰۰ یا زودتر، ۲ برند سیگار که دارای منوی صادرات باشد، در سقز تولید و در فاز دوم یک خط دیگر در سایز نانو راه اندازی می‌شود.

فرماندار ویژه سقز هم در این نشست عقد تفاهم، با اشاره به اهمیت راه اندازی دوباره دخانیات سقز در راستای اشتغال افزود: توسعه الگوی کشت برای تامین مواد اولیه و کامل کردن خط تولید، نوید بخش آینده مناسب برای توسعه اقتصادی است.

کامیل کریمیان اضافه کرد: مجموعه شهرستان برای به چرخه افتادن دوباره صنعت دخانیات از سرمایه گذار حمایت خواهند کرد تا چرخه تواید این صنعت به حرکت در آید.

وی به ظرفیت‌های شهرستان سقز اشاره کرد و افزود: به دلیل تخصیص آب از سد چراغ ویس، دشت‌های پایین دست سد، برای کشت و توسعه توتون بسیار مناسب هستند که می‌تواند مورد بهره برداری صنعت دخانیات قرار گیرد.

در پایان این نشست، تفاهم همکاری بین سرمایه گذار سقزی و مدیرعامل شرکت دخانیات کشور امضا شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار