رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به اهمیت داشتن شغل در کاهش وقوع جرم در جامعه اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی، بیش از ۵۰ درصد محکومان واجد شرایط در زندان‌ها مشغول به کار بوده و حرفه یاد می‌گیرند که نویدبخش آینده‌ای خوب برای آنان است.
کد خبر: ۹۴۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ 11 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، محمدمهدی حاج‌محمدی روز پنجشنبه در دیدار با امام جمعه سنندج اظهار داشت: بعد از انقلاب توفیقات بسیار خوبی در زندان‌های کشور و از جمله در کردستان بدست آمده و اغلب زندانیان، ضمن یادگیری حرفه و کار، دستمزد دریافت می‌کنند که تضمین خوبی برای زندگی آنان در آینده است.
وی با بیان اینکه همه باید به طریقی از رفتار و منش پیامبر (ص) حتی در زندان‌ها تاسی کنیم، افزود: یکی از مظاهر حریص بودن نظام اسلامی، هدایت مردم است و این مولفه مهم را باید در زندان‌ها هم نشان دهیم و به رخ دشمنان اسلام بکشانیم، به این معنا که حتی در زندان از مجرمان دستگیری می‌شود.
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه طبق قانون اساسی نیز هدف و ماموریت اصلی ما اصلاح مجرمان است نه تنبیه آنان، اضافه کرد: نباید در مواجهه با زندانیان آنان را مزمت کنیم، چه بسا ما نیز در کشیده شدن آنان به سمت جرم، مقصر باشیم، بنابراین تکلیفی بر دوش ما است که نسبت به اصلاح مجرمان احساس مسوولیت کنیم.
حاج‌محمدی یادآور شد: کردستان همیشه مورد نگاه مسموم دشمنان بوده است و ضد انقلاب برای به دام انداختن جوانان این خطه بیشتر به زحمت افتاده است، اما خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندان و جانبازان اجازه عملی شدن توطئه‌های دشمنان را نداد.
وی مجرم را قابل تغییر و نیازمند کمک عنوان کرد و گفت: دشمن بر روی زندانیان کردستان به صورت ویژه تمرکز کرده است تا آنان را به سمت خود بکشاند، پس همه باید مراقب باشیم، چنین فرصتی برای دشمنان و بدخواهان کشور و از جمله خطه کردستان فراهم نشود.
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور خواستار کمک علما برای ممانعت از عملی شدن توطئه‌های دشمن در بحث یارگیری و به بیراهه کشاندن زندانیان شد و اضافه کرد: این سازمان در کنار توجه به اصلاح مجرمان، وظیفه ویژه‌ای در قبال حمایت از خانواده‌های زندانیان دارد و تلاش می‌کنیم کمک‌های معیشتی مناسبی بین این خانواده‌ها توزیع کنیم.
امام جمعه سنندج نیز در این دیدار اظهار داشت: مردم کردستان همواره در برابر توطئه‌ها از نطام اسلامی دفاع کرده‌اند و هیچگاه در مشکلات مختلف دست از حمایت از انقلاب نکشیدند، بنابراین شایستگی بهترین خدمات را دارند.
ماموستا فایق رستمی در ادامه، زندان‌ها را دانشگاه و مرکز تعلیم و تربیت توصیف کرد و افزود: به برکت نظام اسلامی، بسیاری از زندانیان بعد از اصلاح و تربیت، به آغوش گرم خانواده‌ها برگشته‌اند و این رویه همچنان باید با قدرت ادامه یابد.
وی به وجود ۳۰ هزار روحانی سنی و شیعه در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اینکه روحانیان این استان از لحاظ معیشت و درآمد ضعیف هستند، اما تا جایی که بتوانند در زمینه کمک به اصلاح مجرمان و کمک به خانواده‌های زندانیان کوتاهی نخواهند کرد.
امام جمعه سنندج بر لزوم اجرای عدالت در پرونده‌های قضایی تاکید کرد و گفت: همه در قبال خانواده‌های زندانیان مسوول هستیم و نباید از کمک و حمایت اقشار فقیر و ناتوان غفلت کنیم، چراکه همین بی‌توجهی به معیشت فقرا می‌تواند زمینه‌ساز فساد و جرم در جامعه شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار