دکتر محسن فتحی:
رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس کمیته‌ای برای بررسی و پیگیری مشکلات و مطالبات مردم استدن‌های کم‌برخوردار تشکیل دهد.
کد خبر: ۹۴۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 10 March 2021
به گزارش تابناک کردستان، محسن فتحی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: مردم کردستان به عنوان یکی از اصیل‌ترین مردم ایران، همواره حافظ کشور و نظام بوده اند و این را د رهمه روز‌ها و عرصه‌ها ثابت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کردستان‌ها، مردمانی آگاه و هوشمند که قدر خدمت‌گزاران خود را خوب می‌دانند، افزود: کردستان از ظرفیت و استعداد‌های خدادادی از جمله آب و خاک، طبیعت بکر و از همه مهم‌تر نیروی انسانی تحصیل‌کرده و متخصص و توانمند برخوردار است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمبود‌ها و عوامل مختلف، چون بی‌توجهی‌های دوران ستم‌شاهی و بعد از انقلاب درگیر بودن استان در جنگ تحمیلی موجب شده کردستان از کاروان توسعه کشور عقب بماند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون عظم نظام و تلاش حاکمیت، توجه به پتانسیل‌های استان در همه بخش‌ها اعم از راه، راه آهن، فرودگاه، کشاورزی، گردشگری است، گفت: تداوم این رویکرد امیدبخش می‌تواند نقش بی‌بدلیلی را در این راه ایفا کند.

بیشتر بخوانید
نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس: پروژه کریدور شمال‌جنوب تسریع شود/ مجلس اعتبارات را عادلانه توزیع می‌کند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: مجلس ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کشاورزان سطح کشور در نطر گرفت

فتحی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی با نگاه مثبت قانون‌گذاری و اختصاص بودجه‌های ویژه، در رسالت نظارتی و تلاش برای توسعه استان کردستان نقش اثرگذار و چشم‌گیری داشته است.

وی خطاب به قالیباف اظهار کرد: امیدوارم کمیته ویژه جهت پیگیری و نظارت برخواسته‌های مردم استان و توسعه مناطق کمتر برخوردار در هیئت رئیسه مجلس تشکیل و روند اقتصاد این مناطق و توسعه استان کردستان رصد شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس محدودیت‌های ایجاد شده در برنامه ششم توسعه درخصوص تجمیع مالیات و عوارض ارزش افزوده درهر استان و توزیع آن در شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان استان که این مکانیزم توزیع و تجمیع درآمد‌های مالیاتی برخلاف عدالت مالیاتی و توسعه متوازن کشور و قانون اساسی است.

وی بیان کرد: در کل کشور سه منطقه ویژه تجاری همچون «منطقه ویژه تجاری ایران شهر، عسلویه و بندر امام خمینی است» داریم که انتظار می‌رود استان کردستان نیز به عنوان منطقه ویژه اقتصادی توت فرنگی در نظر گرفته شود.

فتحی خاطر نشان کرد: مجلس یک ناظر خوب است و در این برهه از زمان نیاز به تعامل دارد تا این کشتی را به ساحل امن و آرامش برساند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار