کمال علی پور :
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه روند پروژه گریدور شمال جنوب بسیار کند پیش می‌رود.
کد خبر: ۹۴۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 10 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری تسنیم کردستان، کمال علی‌پور بعدازظهر امروز در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی به استان کردستان اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی کشور ما ضعف در قسمت نظارت بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد، افزود بیش از ۴۵ درصد راه‌های روستایی کردستان آسفالت است که با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.

نایب رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب توزیع عادلانه ثروت در کشور است، تصریح کرد: رشد و توسعه هر کشور به راه‌های آن بستگی دارد که در استان آنچنان به آن توجه نشده است.


وی بیان کرد: راه‌های استان کردستان درجه ۲ است و برای استانی مانند کردستان که گردشگرپذیر است جای تاسف دارد.

علی‌پور گفت: اگر بخواهیم استان توسعه یابد باید هرچه سریع‌تر راه‌آهن را به اتمام برسانیم و طرحی برای اتصال آن به پایانه مرزی باشماق را در دست اقدام داشته باشیم.

وی اظهار کرد: توسعه فرودگاه سقز از دیگر اقداماتی است که باید به آن توجه شود.

نایب رئیس کپیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انجام کریدور شمال جنوب از معضلاتی است که در کشور وجود دارد و روند اجرایی آن با کندی بسیار بالایی در استان روبه‌رو است.

وی تاکید کرد: جاده راه سوته در بانه و مریوان به سنندج از راه‌هایی است که باید هرچه زودتر در استان انجام شود.

علی‌پور با بیان اینکه در انجام پروژه‌های عمرانی در استان عقب ماندگی داریم، اذعان کرد: وضعیت بنیاد مسکن در استان مناسب نیست و به روستا‌های کردستان آنچنان که باید توجه نشده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بهبود وضعیت آب شرب استان را در دستور کار قرار خواهیم داد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار