با هدف بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان انجام شد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج با سرپرست جدید فرمانداری سنندج دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۴۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 28 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و محمد بهرامی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج با یحیی نظری سرپرست جدید فرمانداری شهرستان سنندج دیدار و گفتگو کردند.
محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در این دیدار حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را مهم ارزیابی کرد و گفت: حمایت از ان نهاد فرهنگی به نفع جامعه است و به توسعه فرهنگی منجر می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت ۸۲ باب کتابخانه عمومی در استان کردستان، عنوان کرد: از این تعداد ۵۲ باب نهادی و ۳۰ باب مشارکتی است و ۴۵ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.
مخدومی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی یک پایگاه مهم فرهنگی هستند، تصریح کرد: امروزه وظایف این نهاد فرهنگی بسیار فراتر از امانت کتاب است و در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور اثرگذار است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از ارکان هم در حوزه فرهنگ نام برد و افزود: ارتقای سرانه مطالعه در کشور امری ضروری است و نیاز به عزمی همگانی دارد.
وی با اشاره به اینکه فرمانداران رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی هر شهرستان هستند، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۰ جلسه انجمن در استان برگزار شده است و رتبه کشوری استان در برگزاری جلسات از ۲۶ در سال گذشته به ۱۲ در سال جاری رسیده است.
مخدومی با تقدیر از ابراهیم زارعی، فرماندار سابق شهرستان و شهردار فعلی سنندج، عنوان کرد: خوشبختانه شهرستان در زمینه پرداخت نیم درصد وضعیت خوبی دارد و این امر در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارتقای کیفی و کمی فعالیت کتابخانه‌ها اثرگذار بوده است.
یحیی نظری، سرپرست فرمانداری سنندج نیز در این دیدار بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و گفت: بدون تردید یکی از اولویت‌های فرمانداری در حوزه فرهنگی حمایت از کتابخانه‌های عمومی خواهد بود.
وی گفت: استفاده از نظرات و آراء فعالان این عرصه و صاحبنظران می‌تواند در کمک به ارتقای سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تاثیرگذار است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
نظری اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم در حوزه فرهنگ باید به خوبی مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد و به توسعه فرهنگی کشور کمک کند.
محمد بهرامی؛ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های این شهرستان ارائه داد و اظهار امیدواری کرد که این تغییر به ارتقای سرانه مطالعه در استان منجر شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار