رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار در کشور کارخانه تولید آنتی بیوتیک‌های دامی، گیاه پایه و آفت کُش‌های گیاهی در شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 27 February 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمدقائم کاظمی بیدک گفت : برای نخستین بار در کشور کارخانه تولید آنتی بیوتیک‌های دامی، گیاه پایه و آفت کُش‌های گیاهی در شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران راه‌اندازی می‌شود.
 رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ساختمان سازی و سوله سازی این طرح فناورانه و دانش بنیان در حال اجرا است و میزان پیشرفت کاری این کارخانه نیز بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است، افزود: این کارخانه با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گیاهان دارویی و زیرمجموعه‌های حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان ساخته می‌شود.
کاظمی بیدک جایگزینی دارو‌های آنتی بیوتیک شیمیایی با استفاده از گیاهان دارویی در صنعت طیور، تأمین بخشی از نیاز دارویی کشور در صنعت طیور و کاهش وابستگی به واردات دارو‌های شیمیایی برای کنترل عفونت‌ها در صنعت طیور را از مهمترین اهداف راه اندازی این طرح فناورانه و دانش بنیان بیان کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تولید محصولات اُرگانیک و گوشت سفید سالم، دستیابی به دانش فنی فرمولاسیون و تولید حداقل پنج داروی جایگزین آنتی بیوتیک‌های مصرفی در صنعت طیور و پنج آفت کُش گیاهی برای مصرف در گلخانه‌های صیفی جات و سبزی جات نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح فناورانه و دانش بنیان در استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار