معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:
زارعی گفت:با هدف جلوگیری ازورود ویروس جهش یافته به استان کردستان،مرز باشماق مریوان به روی مسافران بسته می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 24 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از باشگاه خبرنگاران کردستان، محمد ابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با توجه به بسته شدن چند مرز رسمی کشور به روی مسافران عراقی، حجم ورودی از مرز باشماق مریوان افزایش نگران‌کننده‌ای داشته است که با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته به استان، این مرز از پنجشنبه (۷ اسفند) به مدت ۲ هفته بسته می‌شود.

او افزود:تن‌ها مسافرانی حق ورود دارند که ایرانی باشند و هم اکنون در عراق به سر می‌برند و این عده هم در مرز به مدت ۲ هفته قرنطینه خواهند شد.

زارعی با بیان اینکه عراقی‌هایی که در خاک ایران هستند می‌توانند به کشور خود برگردند، افزود: برای رانندگان ترانزیت عراقی هم برگه موقت تردد صادر نمی‌شود و آن‌ها اجازه ورود به داخل شهر‌های استان را نخواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در شهر‌های بانه و مریوان که درصد استفاده از ماسک بسیار کم است، نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شدت یافته و از ورود افراد فاقد ماسک به مجتمع‌ها و مراکز تجاری جلوگیری و مصوبه‌ای از ستاد کرونا برای محدودیت و منع ورود مسافر به شهر‌های گردشگرپذیر استان از جمله بانه و مریوان گرفته خواهد شد.

زارعی از برخورد بدون تعارف با اداراتی که نسبت به رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی بی توجه هستند خبر داد و افزود: این مساله در هر اداره‌ای مشاهده شود، نه به عنوان تخلف اداری که بصورت جرم تلقی شده و پیگیرد و برخورد قضایی را به دنبال خواهد داشت، چون پای سلامت و جان مردم در میان است.

او از پلمب مراکز علمی که آموزشی که بدون توجه به مصوبات ستاد کرونا همچنان به برگزاری کلاس‌های عملی مبادرت دارند، خبرداد و افزود: فرمانداران نظارات وکنترل کافی بر رفتار بهداشتی ادارات داشته باشند و ارباب رجوع و کارکنان ملزم و موظف به استفاده از ماسک شوند.

زارعی از طرح شهید سلیمانی به عنوان اقدامی خوب در کنترل بیماری در استان نام برد و از کادر درمان که یک سال تمام در خط مقدم دفاع از سلامت مردم هستند قدردانی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین از رسانه‌های استان هم قدردانی کرد و از آن‌ها خواست تا همچنان در تعامل با سیستم بهداشت و درمان هشدار‌های لازم درباره همه گیری بالای ویروس جهش یافته را به اطلاع مردم برسانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار