نماینده ولی فقیه در کردستان:
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تقویت شهرک‌های صنعتی بهترین ظرفیت در راستای ساماندهی و رفع معضل بیکاری موجود در استان است.
کد خبر: ۹۴۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 24 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز سه شنبه در دیدار با صنعتگران و کارآفرینان شهرک‌های صنعتی کردستان در سنندج اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما اطلاع پیدا کردن از مشکلات و دغدغه‌های تولیدکنندگان و کارآفرینان استان است و به همین منظور امروز از شهرک‌های صنعتی شماره یک، سه و چهار سنندج بازدید کردیم.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات کردستان به نبود اشتغال برمی‌گردد، اضافه کرد: تقویت شهرک‌های صنعتی در استان بهترین ظرفیت در راستای سامانده به وضعیت بیکاری موجود در استان است.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان افزود: خانواده‌های زیادی در استان هستند که ۲، سه نفر تحصیل کرده دانشگاهی با مدارک کارشناسی ارشد و دکترای جویای کار دارند.

حجت الاسلام پورذهبی بر ممانعت از تعطیلی واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان تاکید کرد و گفت: واحد‌هایی در شهرک‌های صنعتی وجود دارند که با کمتر از ظرفیت اسمی تولید خود فعال هستند و باید در راستای تقویت این تولیدکنندگان تلاش بیشتری صورت گیرد تا چرخه تولید آن‌ها همچنان بچرخد.

وی یادآور شد: بسیاری از واحد‌هایی که امروز از آن‌ها بازدید کردیم از لحاظ تجهیزات و مکان به طور کلی سخت افزاری مجهز هستند، ولی به دلیل تکانه‌ها و مسائل اقتصادی با مشکلات متعددی مواجه شدند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه مهمترین مشکلات این واحد‌های تولیدی به مباحث مربوط به بیمه، مالیات، تسهیلات بانکی برمی‌گردد، افزود: تولیدکنندگان استان مشکلات خود و همچنین راهکار‌ها و پیشنهاداتشان برای رفع آن‌ها را در قالب طرحی تهیه کنند تا آن‌ها را پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه بسیاری از واحد‌های تولیدی موجود در شهرک‌های صنعتی قابلیت توسعه را دارند، اضافه کرد: مسئله مهمی که می‌طلبد صاحبان این واحد‌ها به آن بپردازند تبلیغات و بازاریابی است.

وی با بیان اینکه بخشی از فضای شهرک‌های صنعتی توسط عده‌ای که تولیدکننده نیستند اشغال شده و واحد‌ها را به انبار تبدیل کردند، افزود: عده‌ای هم مشغول خرید و فروش اراضی موجود در این شهرک‌ها هستند لذا می‌طلبد نظارت بیشتری بر این مسئله شود تا شاهد سوداگری در شهرک‌های صنعتی استان نباشیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار