معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با توجه به بسته شدن چند مرز رسمی کشور به روی مسافران عراقی، حجم ورودی از مرز باشماق مریوان افزایش نگران‌کننده‌ای داشته است که با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته به استان، این مرز از فردا چهارشنبه به مدت ۲ هفته بسته می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 23 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، محمد ابراهیم زارعی روز سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، اظهار داشت: تنها مسافرانی حق ورود دارند که ایرانی باشند و هم اکنون در عراق به سر می‌برند و این عده هم در مرز به مدت ۲ هفته قرنطینه خواهند شد.

وی با بیان اینکه عراقی‌هایی که در خاک ایران هستند می‌توانند به کشور خود برگردند، افزود: برای رانندگان ترانزیت عراقی هم برگه موقت تردد صادر نمی‌شود و آن‌ها اجازه ورود به داخل شهر‌های استان را نخواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در شهر‌های بانه و مریوان که درصد استفاده از ماسک بسیار کم است، نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شدت یافته و از ورود افراد فاقد ماسک به مجتمع‌ها و مراکز تجاری جلوگیری و مصوبه‌ای از ستاد کرونا برای محدودیت و منع ورود مسافر به شهر‌های گردشگرپذیر استان از جمله بانه و مریوان گرفته خواهد شد.

"زارعی" از برخورد بدون تعارف با اداراتی که نسبت به رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی بی توجه هستند خبر داد و افزود: این مساله در هر اداره‌ای مشاهده شود، نه به عنوان تخلف اداری که بصورت جرم تلقی شده و پیگیرد و برخورد قضایی را به دنبال خواهد داشت، چون پای سلامت و جان مردم در میان است.

وی از پلمب مراکز علمی که آموزشی که بدون توجه به مصوبات ستاد کرونا همچنان به برگزاری کلاس‌های عملی مبادرت دارند، خبرداد و افزود: فرماندارن نظارات وکنترل کافی بر رفتار بهداشتی ادارات داشته باشند و ارباب رجوع و کارکنان ملزم و موظف به استفاده از ماسک شوند.

"زارعی" از طرح شهید سلمانی به عنوان اقدامی خوب در کنترل بیماری در استان نام برد و از کارد درمان که یک سال تمام در خط مقدم دفاع از سلامت مردم هستند قدردانی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین از رسانه‌های استان هم قدردانی کرد و از آن‌ها خواست تا همچنان در تعامل با سیستم بهداشت و درمان هشدار‌های لازم درباره همه گیری بالای ویروس جهش یافته را به اطلاع مردم برسانند.

بی توجهی ادارات به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این نشست اظهار داشت: بسیاری از ادارات استان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاملا بی توجه شده‌اند که با وجود مکاتبات بسیار هنوز بازخوردی در این زمینه را شاهد نبوده‌ایم.

دکتر فرزین رضاعی با اشاره به نگرانی‌های حاصل از ورود مسافر از مرز باشماق اظهار داشت: تنها در ۲۴ گذشته ۶۸۸ مسافر از این مرز وارد ایران شده‌اند که آمار نگرانی کننده‌ای است و پیشنهاد صریح ما تعطیلی این مرز به مدت یک ماه است.

وی افزود: بررسی‌های میدانی در کشور‌های عربی به ویژه در عراق بیانگر شیوع ویروس انگلیسی در این کشور و ویروس آفریقایی در ترکیه است که با توجه به مراودات مردم اقلیم کردستان عراق با کردستان ترکیه، احتمال شیوع این ویروس و گردش آن وجود دارد که بستن مرز باشماق اقدامی به جا در این زمینه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: بازارچه سیرانبند بانه هم فعلا بازگشایی نشود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار