مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر 95 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده و به زودی این رقم به 98 درصد خواهد رسید.
کد خبر: ۹۴۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 23 February 2021
به گزارش تابناک کردستان، احمد فعله گری تعداد روستا‌های دارای قابلیت گازرسانی در کردستان را یک‌هزار و ۵۶۰ روستا عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر عملیات گازرسانی در ۳۰ روستای استان در حال انجام است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان تا پایان سال ۱۴۰۰ از گاز طبیعی بهره‌مند خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد روستا‌های بهره‌مند از گاز طبیعی در استان در حال حاضر یک هزار و ۳۹۵ مورد است، افزود: روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان‌های قروه و دهگلان از گاز طبیعی بهره‌مند و گازرسانی به این مناطق پایان یافت.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: اکنون شهرستان‌های کامیاران و سروآباد نیز از لحاظ شاخص گازرسانی روستایی بیش از ۹۵ درصد جمعیت آن‌ها از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و جزو مناطق سبز محسوب می‌شود.

فعله‌گری یادآور شد: کار گازرسانی در روستا‌های استان به دلیل کوهستانی و سخت‌گذر بودن، دشوار و هزینه بردار است و برای اتصال هر خانوار روستایی به شبکه سراسری گاز، بیش از ۲۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با حضور معاون اول رئیس جمهور عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰۰ روستای دیگر استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در مجموع یک‌هزار و ۵۶۱ روستای کردستان قابلیت گازرسانی دارند که تاکنون یک‌هزار و ۳۹۵ روستا از نعمت گاز برخوردار شده و ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی به ۹۵ درصد رسیده است که با گازرسانی به این ۱۰۰ روستا ضریب نفوذ گاز به ۹۸ درصد می‌رسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار