مجموعه مستند پویانمایی زیست شناسان کوچک به کارگردانی فهیمه ذبیحی سلطانی و تهیه کنندگی رضا احمدیاری به عنوان بهترین پویانمایی آموزشی در پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد انتخاب شد
کد خبر: ۹۴۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶ 22 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز کردستان، پویانمایی زیست شناسان کوچک مجموع‌های ۱۳ قسمتی است که از تولیدات سیمای مرکز کردستان است این پویانمایی اثر برگزیده هیات داوران به عنوان بهترین پویانمایی آموزشی در پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد انتخاب شد و دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را کسب کرد. داستان این مجموعه به شرح ذیل است: روژین و برادر بزرگش رامین، خواهر و برادری هستند که به دنبال جواب سوالات خود هستند آن‌ها در کتابخانه خانهشان با موشی آشنا میشوند که اجداد او در آزمایشگاه‌های انسان‌ها با هوش و دارای قدرت تکلم شده و سپس فرار کرده اند آن‌ها با هم دوست شده و برای کشف حقایق علمی با هم ماجراجویی می‌کنند و به سفر‌های شگفت انگیزی میروند.
از دیگر آثار رضا احمدیاری می‌توان به ساخت ﻣﺠﻤﻮﻋﻪﻫﺎی پویانمایی "ﻫﯿﻮا ﭼﻮﭘﺎن ﮐﻮﭼﮏ" (ﺑﻪ ﺳﻔﺎرش ﺳﯿﻤﺎی اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ و ﭘﺨﺶ ﺷﺪه از ﺻﺪا و ﺳﯿﻤﺎی اﺳﺘﺎن ﮐﺮدﺳﺘﺎن)، "ﮐﺎراﮔﺎه ﺟﻨﮕﻞ" (ﺑﻪ ﺳﻔﺎرش ﺻﺪا و ﺳﯿﻤﺎی ﻣﺮﮐﺰ ﮐﺮدﺳﺘﺎن)، "ایرانیان"، ﻟﻮح ﻓﺸﺮده "ﻧﻘﻞ و ﻧﺒﺎت"، و ... ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻓﯿﻠﻢ (ﮐﻮﺗﺎه، ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ)، ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ و ﺳﺮﯾﺎل ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﯽ اشاره کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار