کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اهدای عضو 42 بیمار مرگ مغزی در کردستان در طول 9 سال اخیر منجر به نجات جان بیش از 180 نفر شده است.
کد خبر: ۹۴۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ 14 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری فارس کردستان، شیدا خیرالهی اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شد شرایط اهدای عضو سخت شود امسال تنها دو مورد اهدای عضو در کردستان به ثبت رسید که هر دوی اهداکنندگان نیز اهل شهرستان قروه بودند.

وی با بیان اینکه از سال ۸۹ تاکنون اعضای بدن ۱۸ قروه‌ای که دچار مرگ مغزی شده بودند، اهدا شده است، افزود: در این مدت در مجموع ۴۲ پرونده اهدای عضو در کردستان به ثبت رسیده است.

کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بیشترین اهداکنندگان عضو در استان مربوط به شهرستان‌های بیجار، قروه و سنندج هستند، ادامه داد: اهدای عضو ۴۲ بیمار مرگ مغزی در کردستان در طول ۹ سال اخیر منجر به نجات جان بیش از ۱۸۰ نفر شده است.

خیراللهی یادآور شد: با اهدای اعضای هر فرد مرگ مغزی می‌توان به ۸ بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید و با اهدای بافت‌ها نیز از یک تا ۵۳ نفر از معلولیت نجات می‌یابند.

وی بیان کرد: شرایط ناشی از بحران بیماری همه‌گیر کرونا، موجب توقف اعمال جراحی پیوند عضو در کشور شده و همین مسئله، اهدای عضو در کردستان را هم متوقف کرده بود.

کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در طول مدت شیوع کرونا، مرگ مغزی تعدادی از بیماران مورد تایید قرار گرفت، اما بدلیل اینکه آن‌ها قبلا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری بودند با آزمایش‌های انجام شده نتوانستیم بطور قطعی از آلوده نبودن‌شان به کرونا اطمینان حاصل کنیم.

خیراللهی در پایان سخنان خود اظهار کرد: متقاضیان دریافت کارت اهدای اعضا می‌توانند با مراجعه به سامانه www.ehda.ir فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل کنند و با در دست داشتن نمونه پرینت شده کارت اهدای عضو برای دریافت کارت اصلی مراجعه
منبع: فارس
برچسب ها: کردستان ، اهدا عضو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار