به مناسبت دهه مبارک فجر
به مناسبت گرامیداشت چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام الله مبارک دهه فجر گازرسانی به ۹ روستای شهرستان سنندج با حضور دکتر زارعی معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیر عامل شرکت گاز کردستان، راست خدیو بخشدار بخش کلاترزان، مدیران ادارات، فرماندهان نظامی و انتظامی و اهالی منطقه در روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ به نیابت در مدرسه روستای رشنش شهرستان سنندج به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 13 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از وابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری مدیر عامل در آیین بهره برداری از ۹ روستای سنندج ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام الله مبارک دهه فجر گفت: با گازرسانی به روستا‌ها ضمن تامین انرژی مداوم برای ساکنان و جلوگیری از مهاجرت آنان به حاشیه شهر‌ها، موجب افزایش توانمندی بخش صنعت شده ودر کاهش آلاینده‌های زیست محیطی موثر و باعث کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای می‌گردد.
وی افزود: با ورود گاز به مناطق روستایی ضمن آرامش خاطر و رضایت مندی برای ساکنان به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان کمک فراوانی می‌کند.
فعله گری اسامی روستا‌های گازدار شده را بزلانه با ۹۵ خانوار، پیچون با ۸۵ خانوار، تازه آباد کیخسرو با ۲۰ خانوار، خانقاء حسن گاوگیر با ۳۰ خانوار، کرگینه با ۵۰ خانوار، دادانه کمانگر با ۸۶ خانوار، رشنش با ۹۰ خانوار، لنگریز با ۶۷ خانوار و برقرو با ۲۲۸ خانواراعلام کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه گازرسانی به ۹ در مسیراز توابع شهرستان سنندج اظهارداشت: برای گازرسانی به این ۹ روستا ۶۰ هزار متر لوله گذاری پلی اتلین در سایز‌های مختلف انجام شده و تعداد ۷۵۱ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.
وی یادآورشد: اجرای این پروژه در بخش اجراء و تامین کالا و تحصیل اراضی ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته و سالیانه در مصرف ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت‌های مایع صرفه جویی می‌گردد.
فعله گری ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان سنندج را ۹۲ درصد اعلام کرد و گفت: تعداد ۱۸۹ روستای شهرستان سنندج قابلیت گازرسانی دارد وتعداد روستا‌های گازدار قبل از دهه مبارک فجر ۱۵۸ روستا بود که با احتساب این ۹ روستا افتتاح شده در مجموع ۱۶۷ روستای شهرستان سنندج گازدار هستند.
در ادامه این مراسم دکتر ابراهیم زارعی فرماندار سنندج در مورد دشواری اجرای پروژه‌های گازرسانی در استان کردستان بیان داشت: اجرای پروژه‌های گازرسانی در نقاطی از کشور عزیزمان که هموار می‌باشد ساده‌تر از استانی مثل استان کردستان است که داری کوه‌های سر به فلک کشیده مسیر ناهموار و سنگی، دره‌ها و رودخانه‌های خروشان است و این موانع طبیعی باعث می‌گردد اجرای پروژه‌های گازرسانی که از استاندارد‌های خاص و ویژه پیروی می‌نماید هم هزینه بر باشد و هم زمان بر.
این مقام مسئول افزود: با ورود گاز طبیعی به این ۹ روستا نتیجه تلاش مدیرعامل و کارکنان تلاشگرشرکت گاز استان کردستان به بارنشست و رسیدن گاز به این منطقه کوهستانی و پرپیچ و خم برای دولت تدبیر و امید افتخار محسوب می‌شود و جا دارد از زحمات مدیریت و کارکنان شرکت گازاستان کردستان تقدیر و تشکر گردد.
وی با تاکید بر اینکه با استفاده از داشته‌هایمان برای ارائه خدمت، کوتاهی نکرده‌ایم، تصریح کرد: تمامی این اتفاقات مبارک با همکاری مردم و همراهی شورا‌های روستا و پیگیری مقامات استانی و شهرستانی دست یافتنی شده است.
زارعی با تاکید به اینکه ثبت روستا‌ها در فهرست ملی به عنوان سرمایه‌های ملی با نگاه ویژه به حفاظت محیط زیست، معماری و بافت سنتی روستاها، زبان و آداب و رسوم و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی و محلی لحاظ شود، افزود: با اختصاص امکانات رفاهی بهداشتی و آموزشی به ساکنان زحمت کش روستا‌ها که تولید کننده محصولات زارعی و دامی هستند موجب دلگرمی و ماندگاری در روستا‌ها شده که شرکت گاز استان کردستان در این راستا قدم‌های اساسی برداشته است.
وی در پایان انرژی گاز را یکی از بستر‌های توسعه در منطقه عنوان کرد و یادآور شد: امید است مردم به عنوان حافظان ثروت ملی و منطقه‌ای در کنار مسئولین نیاز توسعه‌ای منطقه و استان را تسریع بخشند. درپایان این مراسم ضمن روشن شدن مشعل گاز، مردم با فرستادن صلوات و برپایی جشن و شادی ورود گاز طبیعی و افزایش رفاه و آسایش را گرامی داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار