رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه گفت: نخستین مرحله واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ با اولویت واکسیناسیون کادر درمان آی سی یو بخش کرونا بیمارستان رازی این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴ 10 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، دکتر محمد شاهویسی اظهار داشت: در نخستین مرحله از واکسینایون کووید ۱۹ در بانه ۲۵ دز واکسن برای ۲۵ نفر از کادر درمان بخش آی سی یو کرونا بیمارستان رازی تزریق شد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون کووید ۱۹ در سه فاز با اولویت بندی گروه‌های پر خطر انجام می‌شود که فاز نخست آن پرسنل آی سی یو بخش کرونا، فاز دوم کادر بهداشت و درمان بیمارستان و در فاز سوم کل جمعیت شهرستان با رعایت دستورالعمل‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند.

شاهویسی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: واکسیناسیون کووید ۱۹ در ۲ دز با فاصله ۲۱ روز تزریق می‌شود که در دز دوم اثردهی واکسن تکمیل می‌شود و همزمان باید محدودیت‌های کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود.

وی با اشاره به فرآیند زمانبر واکسیناسیون کووید ۱۹ افزود: شروع واکسیناسیون کووید ۱۹ به رفع کامل خطر انتقال بیماری کمک نمی‌کند و باید پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک و شستوی دست‌ها همچنان ادامه یابد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه یادآور شد:باید محدودیت‌های کرونایی افزایش و از برگزاری تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی خوداری شود چراکه در همچنان در مرحله آغاز واکسیناسیون قرار داریم و تا رفع کامل خطر انتقال ویروس کرونا راه طولانی در پیش داریم.

وی اظهار داشت: واکسیناسیون کووید ۱۹ از نوع واکسن ایسپدنیک روسی است که اثر دهی و بی خطر بودن آن در ۲ مجله معتبر جهانی ثبت شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار