نماینده ولی فقیه در کردستان :
نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر بدنبال احصای اطلاعات در خصوص استان کردستان هستیم و در این ره آورد قصد تقابل با دولت را نداریم.
کد خبر: ۹۳۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴ 03 February 2021
به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی در نشست با خبرنگاران رسانه استان کردستان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: دین اسلام اهمیت ویژه‌ای برای مقام زن قایل شده است و، چون انقلاب اسلامی نیز نشات گرفته از تعالیم اسلام میباشد جایگاه زن و بانوان به شایستگی دنبال میشود.

وی همچنین در خصوص راهکار‌های افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: منظور از افراد جوان از نظر رهبر معظم انقلاب، افرادی همانند سردار شهید سلیمانی است که کارکرد فکری جوان و فعالی داشت.

نماینده، ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه این امید آفرینی را دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و اصحاب رسانه برعهده دارند، تاکید کرد: افرادی که پا به عرصه انتخابات می‌گذارند، از کلی گویی دست برداشته و برای اثبات کارایی خود دیگران را نفی نکنند.

وی یادآور شد: داوطلبان با حرف‌های ایجابی که منجر به عمل شود وارد عرصه شوند و بارقه‌های امید در کلام خود را به جامعه منتقل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه هر فرد منتخب فارغ از ضعیف یا قوی بودن، انتخاب مردم بوده و قابل احترام بوده است، اضافه کرد: مردم مانند همیشه درپای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و منتخبان هم باید به کار مردم رسیدگی کنند تا از شرایط پیچیده فعلی خارج شویم.

نماینده، ولی فقیه در کردستان در ادامه با اشاره به اینکه هیچ انسان عاقلی عبور از مرز تخریب و نقد را نمی‌پذیرد، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی شایسته نیست افراد مومن و مسلمانی که متصدی امور هستند، تخریب شوند و این با نقد منصفانه تفاوت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با تاکید بر اینکه گاهی نقد‌های نرم هم با پاسخ‌های تندی مواجه می‌شود، افزود: تخریب و توهین چه از طرف نقد شونده و چه از طرف نقد کننده شایسته نیست و همانگونه که رهبرمعظم انقلاب اسلامی هرگونه توهین به رییس جمهوری و مسوولان را ناروا می‌دانند همه باید در این زمینه به ایشان تاسی کنند.

وی نقد و تخریب نکردن را همانند جاده دوطرفه‌ای دانست و اظهار داشت: در مسائل سیاسی شاهد چنین مباحثی هستیم و باید به سمت نقد‌های سازنده گام برداریم تا زمینه برای توسعه به خوبی فراهم شود.

نماینده، ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه کردستان استانی غنی است که جای کار بیشتری دارد، افزود: امیدواریم با کارشناسی و مشاوره لازم در این مزینه با مدیران اجرایی، فضای توسعه استان اصلاح شود.

حجت الاسلام پورذهبی فرهنگ جهادی را مهمترین راهبرد خدمتگزاری اعلام کرد و افزود: زدودن نگاه امنیتی از کردستان با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در استان از سال ۱۳۸۸ قوت گرفت تا جنبه فرهنگی بودن این استان تقویت شود.

وی تاکید کرد: بررسی‌های میدانی از مرز و مناطق مختلف استان از جمله حاشیه شهر‌ها آغاز شده است و این بررسی‌ها در تقابل و رقابت دفتر نماینده، ولی فقیه با دستگاه‌های اجرایی نیست، بلکه برای حل سریع مشکلات است.

نماینده، ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: این بررسی‌های میدانی تا پایان سال به اتمام می‌رسد و وارد فاز اجرایی و اقدام عملی می‌شود.

حجت الاسلام پورذهبی به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و گردشگری کردستان اشاره کرد و افزود: باید از این ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی استان بهره بیشتری گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به تغییر روند شورای فرهنگ عمومی استان، افزود: این شوار باید مساله محور عمل کند و بزرگترین شورای تصمیم گیر در حوزه فرهنگ استان به پویایی لازم برسد و در این راه نیازمند حرکت رو به جلویی است تا مباحث مطرح شده به اقدام عملی ختم شود.

نماینده، ولی فقیه در کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن گفت: حضرت زهرا (س) از لحاظ علمی، تربیتی و تاثیرگذاری نقش ویژه‌ای داشته اند که بانوان ایران اسلامی هم با تاسی به ایشان، در پیروزی انقلاب و تداوم آن دوشادوش مردان جنگیدند.

حجت الاسلام پورذهبی به جایگاه اجتماعی بی نظیر زن در ایران اشاره کرد و افزود: رسیدن به جایگاه واقعی و بکارگیری بانوان در پست‌های کلان وزارتی و و مدیریتی هنوز نیامند توجه بیشتری است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آمار بالای زنان تحصیلکرده بیکار اظهار داشت: برخی عوامل از جمله تعدد دانشگاه و رشته باعث شد تا رشته‌های سخت و زیان آور به دانشجویان و به ویژه بانوان تحمیل شود و در نبود بازار کار، فارغ التحصیلان بیکار هم زیاد شود.

نماینده، ولی فقیه در کردستان از رسانه‌ها خواست تا امید و خودباوری را در جامعه ترویج دهند و گفت: با سیاه نمایی و ترویج ناامیدی، دردی از جامعه درمان نمی‌شود.

حجت الاسلام پورذهبی با تاکید بر اینکه بیان کم کاری‌ها هنر خاصی را می‌خواهد که منجر قفل امور و ناامید کردن مردم نشود، تاکید کرد: خبرنگاران از نقد سازنده ابایی نداشته باشند و حتی شخص نماینده، ولی فقیه را هم نقد کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار