مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان گفت: امسال از محل اعتبارات دولتی یک هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال به ۳۲ شهرداریاین استان برای اجرای طرح‌های عمرانی و تامین حقوق و مزایای پرسنل کمک شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 30 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، جمشید اسدی اظهار داشت: این کمک‌ها از منابع مختلف شامل ارزش افزوده استانی، ارزش افزوده ملی به نام تبصره ۲ ماده ۳۹ فروش سوخت و ماده ۵۸ الحاق ۲ به شهرداری‌های تامین شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود کمک‌های دولتی تا پایان سال به یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال (۱۷۰ میلیارد تومان) برسد و مازاد بر این کمک‌ها، قیر، ماشین آلات و سایر تجهیزات آتش نشانی به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

اسدی اضافه کرد: اعتباراتی که به شهرداری‌های پرداخت می‌شود مطابق قانون شهرداری‌ها ۴۰ درصد بودجه شهرداری‌ها باید صرف امورات عمرانی شود و ۶۰ درصد در قالب بودجه نیز صرف امورات جاری و پرداخت حقوق پرسنل می‌شود.

وی با اشاره به حقوق عقب ماندن پرداختی به پرسنل برخی از شهرداری‌های کردستان به واسطه مشکلات مالی گفت: عمده مشکلات شهرداری‌های سروآباد، بیجار، مریوان و سریش آباد پرداخت حقوق پرسنل است که در مریوان با تلاش مجموعه شهرداری بودجه‌اش تحقق پیدا کرد مشکلات به حداقل رسید.

اسدی اضافه کرد: به دستور استاندار کردستان و معاون عمرانی کمک‌های ویژه در سازمان شهرداری‌ها به شهرداری سریش آباد پرداخت شد و به شهرداری بیجار نیز کمک‌های پرداخت شد و هر زمان شهرداری‌ها با مشکلی مواجه شدند تلاش شده در قالب اختیارات و منابع در اختیار دولت برای جبران حقوق معوقه پرسنل شهرداری‌ها کمک شود.
منبع: ايرنا
برچسب ها: کردستان ، دولت ، شهرداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار