در نتیجه نشست مدیرکل زندانهای کردستان و رئیس جهاددانشگاهی استان:
فتحی مدیرکل زندانهای این استان با اسدی رئیس جهاددانشگاهی کردستان دیدار نمود. در این دیدار ضمن بررسی همکاری های این دو مجموعه طی سال های گذشته بر توسعه این تعاملات تاکید گردید.
کد خبر: ۹۳۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 24 January 2021
به گزارش تابناک کردستان ، فتحی مدیرکل زندانهای کردستان در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از همکاری های موثر جهاد دانشگاهی با مجموعه مراکز اصلاحی و تربیتی در استان گفت: در سال 98 و با همکاری جهاد دانشگاهی استان، زندانیان تحت آموزش های مختلف کشاورزی، دامپروری، باغداری و ... قرار گرفتند که در پایان این دوره ها تعداد 1442 نفر از آنان موفق به دریافت گواهینامه شدند.
مدیرکل زندانهای کردستان با اشاره به موانع به وجود آمده در برگزاری دوره های آموزشی از سوی جهاد دانشگاهی استان در میان مددجویان در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا افزود: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده برآنیم که تا پانزده اسفندماه سال جاری تعداد 1000 نفر از مددجویان تحت آموزش های متنوع جهادانشگاهی قرار گیرند.
فتحی بیکاری و وقوع جرم در جامعه را ماحصل عدم توجه مسئولین به مهارت آموزی در میان آحاد مختلف جامعه بالاخص جوانان دانست و بیان داشت: با توسعه گسترش آموزش های نوین و کاربردی در میان زندانیان، علاوه بر اینکه زمنیه اشتغال آنان پس از آزادی تا حدودی فراهم خواهد شد از طرف دیگر اوقات فراغت آنان نیز به بهترین شیوه ممکن مدیریت و به این ترتیب آسیب های زندان نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.
مدیرکل زندانهای کردستان خانواده های زندانیان را از اولویت های مهم سازمان زندانها دانست و خاطرنشان کرد: خانواده های زندانیان هیچ نقشی در وقوع جرم ندارند که در همین راستا سازمان زندانها به آنان به عنوان عضوی مهم از جامعه هدف خود همواره توجه ویژه دارد که امیدواریم با توسعه آموزش های مختلف بالاخص در حوزه مشاغل خانگی در میان این خانواده ها، بتوانیم رسالت خود را به نحو شایسته به سرمنزل برسانیم.
اسدی رئیس جهادانشگاهی کردستان نیز از اعلام آمادگی این مجموعه جهت گسترش بیش از پیش تعاملات و همکاری ها با مجموعه زندانهای استان خبر داد گفت: جهاددانشگاهی مجموعه انقلابی بوده که در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... فعالیت می نماید.
رئیس جهادانشگاهی کردستان ارائه آموزش های نوین در میان اقشار مختلف جامعه را لازمه کاهش بزه و آسیب در جامعه قلمداد نمود و بیان داشت: زندانیان و خانواده های آنان به عنوان یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه بایستی بسیار مورد توجه قرار گیرند که در این راستا جهاددانشگاهی کردستان آمادگی صد درصدی خود را جهت ارائه آموزش نوین و کاربردی به این قشر از جامعه در استان اعلام می نماید.
اسدی طرح مشاغل خانگی را بسیار مناسب جهت توسعه در میان خانواده های زندانیان دانست و در این باره گفت: همسران زندانیان در غیاب سرپرست خانواده به گونه ای مسئولیت خانواده را به دوش می کشند که با توسعه طرح مشاغل خانگی در میان آنان می توان شاهد دست آوردهای بسیار خوبی در این خصوص بود.
لازم به ذکر است که در این جلسه تدابیر لازم جهت توسعه آموزش های جهاد دانشگاهی در میان زندانیان و همچنین خانواده های آنان اتخاذ که تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار