به منظور توسعه و به روز رسانی زیر ساخت‌های صداوسیما، 22 میلیارد تومان اعتبار توسط استانداری کردستان اختصاص داده شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 21 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی مرکز کردستان: به منظور توسعه و به روز رسانی زیر ساخت‌های صداوسیما و تکمیل شبکه‌های دیجیتال و رادیویی تفاهم نامه‌ ای بین صداوسیمای مرکز کردستان و استانداری کردستان به امضا رسید.
استاندار کردستان در این جلسه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم کردستان در مسیر توسعه قرار گیرید باید به رسانه خصوصا صداوسیما توجه جدی شود گفت: استان کردستان شرایط خاص خود را دارد و کردستان برای توسعه همه جانبه نیازمند همکاری گسترده رسانه ملی است تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن به خوبی در سراسر کشورنمود پیدا کند.
بهمن مرادنیا افزود: با توجه به نظر سنجی‌ها مردم استان از برنامه‌های تولیدی در صدا وسیمای مرکز کردستان رضایتمندی کامل دارند. ما به عنوان دولت در استان میان خود و صداوسیما فاصله ای احساس نمی کنیم و از هر امکانی برای تقویت رسانه ملی بهره خواهیم گرفت.
علیدادی معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما هم در این مراسم رسالت اصلی این سازمان را توزیع پراکنده امکانات و زیر ساخت‌های رسانه‌ای درسراسرکشور عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز سراسر کشور است خوشبختانه صداوسیمای مرکز کردستان در بسیاری از شاخص‌ها جزء مراکز برتر کشور است.
علیدادی ضمن تقدیر از تلاش مدیرکل و همکاران فنی مرکز، استانداری و همکاران ستادی سازمان افزود: پوشش دیجیتال در استان کردستان کردستان حدود ۹۹ درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است.
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی همچنین در این مراسم گفت: این تفاهم نامه ارتقای کمی و کیفی برنامه های تولیدی مرکز کردستان و رضایت هرچه بیشتر مخاطبان استان را به دنبال خواهد داشت.
مدیر کل مرکز کردستان با اشاره به اهمیت زیرساختها در رسانه گفت: بدون زیرساخت مناسب، هیچ روساختی دارای بقا و انسجام نیست و در رسانه ملی هم زیرساخت بسیار مهم است و این تفاهم نامه توسعه و بروز رسانی زیرساختهای شبکه های استانی و تکمیل پوشش دیجیتال تلویزیونی و اف ام در سطح استان را ایجاد می کند.
جعفرعبدالملکی در این مراسم با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۲ شبکه با زبان کردی در خارج از مرزها برنامه پخش می کنند و صدا و سیما نیز باید توانایی مقابله با این برنامه ها را باید داشته باشد هیچ کشوری مثل ایران مظلوم نیست که با زبان خودش مورد هجمه فرهنگی باشد و در دل این مظلومیت، مظلومیت استان کردستان مضاعف است
مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان هم با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۱۵ ایستگاه تلویزیونی در استان وجود دارد که ۳۶۵ ایستگاه آن دیجیتال است گفت: برای مقابله با هجمه‌ی فرهنگی و رقابت با شبکه‌های معاند باید زیرساخت‌های رسانه‌ی صداوسیمای مرکز کردستان تقویت شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار