مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۳۹۷ کیلومتر شبکه گاز در استان مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 20 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، احمد فعله گری اظهار داشت:این کار به شناسایی ۷۴۷ مورد نشتی شبکه گاز زیرزمینی منجر و به علت اهمیت آن از لحاظ ایمنی، بلافاصله مشکل توسط واحد بهره‌برداری رفع شد.

وی طول شبکه گازسانی اجرا شده در استان را ۱۱ هزار و ۳۱۵ کیلومتر اعلام و اضافه کرد: سالانه حدود ۲ بار تمام شبکه گازرسانی استان برای شناسایی موارد معیوب مورد نشت یابی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: عملیات نشت یابی خطوط لوله، شبکه تغذیه و توزیع گاز با هدف کاهش هدررفت گاز طبیعی، ارتقا سطح کیفی عملکرد تاسیسات گازرسانی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و با بهره گیری از نرم‌افزار دقیق نشت یابی به صورت مستمر انجام می‌شود.

فعله‌گری با بیان اینکه کار نشت‌یابی تاثیر زیادی در کاهش هدررفت گاز طبیعی دارد، افزود: خوردگی، سایش داخلی، عوامل خارجی، نقص در ساختار لوله، جوش، اتصالات، شیر‌ها و سایر متعلقات، نقص در نصب شیرها، اتصالات و برخورد دستگاه‌های حفاری با لوله‌های مدفون گاز از دلایل نشت گاز طبیعی است.

وی به بالا رفتن مصرف گاز در استان با توجه به برودت هوا نیز اشاره کرد و گفت: مشترکان دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه) را در محیط خانه رعایت و از لباس گرم و پرده ضخیم استفاده کنند که تاثیر زیادی در کاهش مصرف گاز دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار