مدیر تعاون روستائی استان کردستان اعلام کرد: در راستای حمایت از کشاورزان کردستانی، امسال ۲۶۸۲۹ تن گوجه فرنگی در این استان با قیمت مصوب خریداری شده است.
کد خبر: ۹۳۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 19 January 2021

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی تعاون روستائی استان کردستان؛ پیمان اسکندری، با اشاره به وضعیت کاشت و برداشت محصول گوجه فرنگی در استان کردستان اظهار داشت: با توجه به اینکه در زمان پیک برداشت محصول گوجه فرنگی بازار کشش جذب این محصول تولیدی جهت تازه خوری را نداشت و قیمت گوجه فرنگی به پائین‌ترین حد ممکن رسیده بود سازمان تعاون روستائی به منظور حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان اقدام به خرید حمایتی این محصول نمود و در این راستا بسیار موفق عمل کرد.
مدیر تعاون روستائی استان با اشاره به وضعیت و نحوه خرید گوجه فرنگی بصورت حمایتی توسط دولت برای دومین سال متوالی در استان‌های تولید کننده این محصول افزود: مقدار ۲۶۸۲۹ تن گوجه فرنگی در سال سال جاری در قالب ۸۱۲۱ محموله بوده که نسبت به میزان خرید ۲۴۶۷۵ تن در قالب ۶۰۷۷ محموله در سال ۱۳۹۸ رشد قابل توجهی داشته است.
پیمان اسکندری یادآور شد: محصول خریداری شده به دو کارخانه فرآوری محصول گوجه فرنگی؛ روژین تاک در استان کرمانشاه و خرمدشت در استان کردستان انتقال داده شد تا پس از فرآوری به صورت رب اسپتیک و عرضه از طریق بورس کالا روانه بازار مصرف شود.
وی با اشاره به اینکه تعیین نرخ خرید حمایتی به ازای هر کیلوگرم گوجه فرنگی ۱۰ هزار ریال توسط دولت، یادآور شد: بهای محصول خریداری شده بطور کامل به حساب کشاورزان بصورت صد در صدی واریز شده و با آنان تسویه حساب کامل گردید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار