معاون مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: هم اکنون خانه بهداشت کارگری در ۵۴ واحد تولیدی و صنعتی بالای ۵۰ نفر نیروی کار این استان فعال است.
کد خبر: ۹۳۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 18 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، فرزاد پیشکاری اظهار داشت: بر اساس مفاد قانون کار، کارفرمایان واحد‌های تولیدی و صنعتی با ۵۰ نفر نیروی کار و بیشتر مکلف به ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری هستند که از ۲ سال گذشته تاکنون تعداد این خانه‌ها در استان از ۲۱ مورد به ۵۴ خانه رسیده است.
وی یادآور شد: از آنجا که بیشترین نفع را از سلامت کارگران خود کارفرمایان می‌برند توجه و همکاری کارفرمایان نسبت به فراهم کردن لوازم تامین سلامت کارگران ضروری است.
معاون مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: هدف از تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری تامین سلامت کارگران، ارتقای دانش بهداشتی و ایجاد رفتار‌های مناسب بهداشتی در بین کارگران و سالم سازی محیط کار در کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی و معادن است.
پیشکاری یادآور شد: در سال جاری سه خانه بهداشت کارگری شامل معدن طلای زرکوه، تراکتورسازی کردستان و سقز سازی ون شهرستان سقز و شورای هماهنگی خدمات بهداشت کارگران این استان موفق به کسب رتبه‌های برتر کشور در جشنوراه خانه‌های بهداشت شده‌اند.
وی افزود: در این جشنواره خانه‌های بهداشت معدن زرکوه به عنوان برتر کشور، تراکتورسازی و کارخانه ون به عنوان شایسته تقدیر شناخته شده اند و شورای هماهنگی ارایه خدمات بهداشتی کارگران این استان نیز به عنوان برتر انتخاب شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار