فرمانده مرزبانی ناجا بر تقویت و توسعه مناسبات مرزی ایران و ترکیه تاکید کرد و گفت: برگزاری نشست‌های مرزی عامل ارتقای امنیت مرز‌های مشترک خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 14 January 2021
به گزارش تابناک کردستان، سردار "احمد علی گودرزی" فرمانده مرزبانی ناجا در نشست با ارتشبد "عاریف چتین" فرمانده کل ژاندارمری جمهوری ترکیه (از طریق ویدئو کنفرانس) در شهر مرزی بانه گفت: برگزاری نشست‌های مرزی بین دو کشور عامل ارتقای امنیت مرز‌های مشترک، وحدت و همدلی بیش از پیش خواهد شد.

وی با اشاره به تعامل و ارتباط مطلوب مرزبانی و ژاندارمری کشور ایران و ترکیه افزود: برقراری تعاملات مرزی بین دو کشور، باعث شده تا مرز‌های مشترک برای قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی ناامن شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به سوابق تاریخی و روابط حسنه ایران و ترکیه تصریح کرد: در بسیاری از مسائل فرهنگی و تاریخی وجوه مشترکی با کشور ترکیه داریم و طرفین اعتقاد قلبی برای مقابله با استکبار جهانی دارند.

سردار گودرزی بر تقویت و توسعه مناسبات مرزی دو کشور برای تبادل تجربیات تاکید و اظهار داشت: مبارزه جدی مرزبانان ایران و ترکیه در مرز‌های مشترک با گروه‌های معاند و مسلح تروریستی و قاچاقچیان یکی از توافقات طرفین است.

تاکید بر توسعه مناسبات مرزی ایران و ترکیه

در ادامه این نشست، ارتشبد "عاریف چتین" فرمانده کل ژاندارمری ترکیه با اشاره به وحدت و انسجام دو کشور ایران و ترکیه گفت: همان گونه که مشاهده می‌کنیم پرچم‌های دو کشور در کنار هم هستند و در کنار هم باقی خواهند ماند، ان شاءالله بستری فراهم شود که به زودی و از نزدیک همدیگر را ملاقات کنیم.

وی با اشاره به سابقه چند هزار ساله فرهنگی و روابط تاریخی ایران و ترکیه، افزود: ایمان، اعتقاد، احترام و قبله دو کشور دوست و مسلمان ایران و ترکیه وجه مشترکی است که باعث تحکیم مناسبات مرزی شده است.

ارتشبد عاریف چتین تصریح کرد: زمانی که با هم متحد باشیم هیچ قدرتی نمی‌تواند به دو کشور آسیب برساند و در سایه این وحدت استعمارگران نمی‌توانند بر ما سلطه پیدا کنند.

وی به وفاداری و حس انسان دوستانه ایران به ملت ترکیه در حوادث طبیعی سال گذشته اشاره کرد و گفت: امید است با تلاش و کوشش دوجانبه، بیش از پیش در کنترل مرز‌های دو کشور و همچنین مقابله با تردد و تحرکات غیرمجاز موفق باشیم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار