معاون مدیریت اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۶۱ درصد خانواده‌های یارانه بگیر این استان از کمک‌های معیشتی دولت ویژه ایام کرونایی آخر سال بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۳۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 13 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، فرزاد پیشکاری اظهار داشت: هم اکنون در این استان ۵۴۲ هزار و ۳۴۳ خانواده با جمعیت یک میلیون و ۶۸۳ هزار و ۲۷۰ نفر ماهانه از یارانه ۴۵۵ هزار ریالی پرداختی دولت بهره‌مند می‌‎شوند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون معیشت برخی از خانواده‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا با چالش مواجه شده است افزود: دولت به منظور حمایت از مردم پرداخت ماهانه کمک معیشتی یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی برای هر عضو خانواده برای چهار ماه آخر سال را منظور کرده است.

معاون مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: اکنون ۳۲۸ هزار و ۴۰۱ خانواده با ۹۸۰ هزار و ۱۴۴ نفر شامل ۶۱ درصد از خانواده‌های یارانه بگیر این استان از این خدمت بهره‌مند شده‌اند و پرداخت این کمک‌ها تا آخر سال نیز تداوم دارد.

پیشکاری با اشاره به طرح جدید حمایت جبرانی معیشت خانوارها، گفت: در این طرح، پرداخت کمک بلاعوض یک میلیون ریالی در هرماه به اعضای خانوار در نظر گرفته شده است و افرادی که درآمد مستمر نداشته باشند مشمول این طرح می‌شوند.

وی اضافه کرد: دولت همچنین در چهارماه اول سال جاری، کمک هزینه کرونا را برای اقشار کم درآمد و خانواده‌های در کف درآمدی جامعه پرداخت کرده که رقم آن برای خانواده تک نفره ۲۰۰ هزار تومان و برای پنج نفر به بالا ۶۰۰ هزار تومان بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار