در سی و سومین هفته پویش هرهفته - الف- ب- ایران، پروژه آبرسانی به ۷۵ روستای استان سه شنبه ۲۳ دی ماه و با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور استاندار کردستان همزمان با پروژه‌های چند استان دیگر به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶ 12 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، مهندس محمدحسین محمدی مدیرعامل آبفا کردستان در این آئین افتتاحیه اظهار کرد:: پروژه آبرسانی به ۷۵ روستای استان با جمعیت ۴۳ هزار و ۸۲۵ نفر در قالب پویش هرهفته – الف – ب- ایران و با اعتبار ۸۱۷ میلیارد ریال افتتاح شد.
وی افزود: در این پروژه اصلاح و توسعه شبکه‌های آب روستایی به طول ۱۸۲ کیلومتر، اجرای خط انتقال آب به طول ۲۸۷ کیلومتر در مجموع این ۷۵ روستا اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به احداث ۲۳ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۴۹ لیتر برثانیه و ۶۵ باب مخزن ذخیره با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب خبر داد و گفت: تعداد چاه حفاری شده در این پروژه ۲۶ حلقه و تعداد چشمه‌های بهسازی شده ۱۴ دهنه بوده است.
مهندس محمدی با بیان اینکه ظرفیت تأمین آب در این پروژه به میزان ۳۱۳ لیتر برثانیه می‌باشد، گفت: میزان اشتغالزایی این طرح در دوران ساخت ۴۰۴ نفر و در دوران بهره برداری نیز ۴۳ نفر می‌باشد.
وی با تقدیر از تلاش‌های وزارت نیرو در اجرای این طرح گفت: جمعیت بهره‌مند از ابن طرح حدود ۱۰ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‌شوند.
استاندار کردستان نیز با اشاره به اینکه آب سالم سلامتی و نشاط را با خود به همراه دارد، گفت: با توجه به اینکه با بهره مندی از این پروژه‌ها میانگین بهره مندی مردم استان از آب شرب به ۷۰ درصد خواهد رسید، امیدواریم با وسعت نظر وزیر نیرو از این نظر به میانگین کشوری برسیم.
مهندس بهمن مرادنیا تصریح کرد: به لحاظ تراکم جمعیت و تعداد روستا، کردستان دارای بیشترین جمعیت ساکن روستا می‌باشد و انتظار داریم همچنان که وزارت نیرو طی ۲ سال گذشته توجهات خوبی در حوزه آب و کاشورزی به کردستان داشته در زمینه آب روستایی نیز این توجهات افزایش یابد.
وزیر نیرو نیز در این آئین با بیان اینکه آب شرب جزو مهمترین و اثرگذاررتین عرصه‌های زندگی بشر است، گفت: هرهفته بیش از ۳۰ روستای کشور به شبکه آب شرب سالم و پایدار متصل می‌شوند.
 
دکتر اردکانیان با بیان اینکه استان‌های مرزی همچون کردستان مانند ویترین فروشگاه هستند، افزود: همچنان که ویترین باید شامل بهترین اجناس یک فروشگاه باشد، استان‌های مرزی و کردستان نیز باید به عنوان ویترین کشور ما به بهترین حالت در  شاخص‌های آب و برق برسند.
وی با یادآوری افتتاح این پروژه و بهره مندی بیش از ۴۳ هزار نفر روستایی از این طرح از دست اندرکاران اجرای پروژه تقدیر نمود.
در ادامه این مراسم پروژه آبرسانی به ۷۵ روستای استان با جمعیت ۴۳ هزار و ۸۲۵ نفر به طور رسمی در قالب پویش هرهفته – الف – ب- ایران و با اعتبار ۸۱۷ میلیارد ریال افتتاح شد.
گفتنی است همزمان با این طرح، آبرسانی به ۱۵ روستای استان زنجان، ۸ روستای استان البرز و ۲ روستای استان همدان نیز به طور ویدئو کنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح شد که با احتساب پروژه آبرسانی به ۷۵ روستای کردستان در مجموع، آبرسانی به ۱۰۰ روستا با جمعیت بیش از ۶۲ هزار نفر و با مجموع سرمایه گذاری ۱۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
پویش هرهفته - الف- ب- ایران از سال گذشته در سطح کشور با هدف افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق آغاز شد و تاکنون ۳۶ هفته از این پوش سپری شده است.
لازم به یادآوری است از آغاز یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی آبرسانی پایدار به ۲۱۷ روستای استان در سالجاری با جمعیت بیش از ۸۶ هزار نفر انجام شده است.  
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار