مدیر شعب بانک توسعه تعاون کردستان گفت :
حبیب اله عمرانی مدیر شعب بانک توسعه تعاون از بکارگیری و استفاده از امکانات عملیات بانکی به منظور ارتقای ظرفیت و توانمندیهای بخش تعاون با هدف افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 12 January 2021

به گزارش تابناک کردستان، در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری درخصوص ارتقاء سهم بخش تعاون در اقتصاد، درسال ۱۳۸۸ صندوق تعاون کشور منحل و با استفاده از امکانات آن، بانک توسعه تعاون ایجاد گردید.
صددرصد سهام این بانک در اختیار دولت می‌باشد و از وظایف این بانک می‌توان تلاش برای ارتقاء سهم بخش تعاون در اقتصاد، تخصیص منابع به کارآفرینان و کمک به آنان، حمایت مالی از تعاونی‌ها و کمک به حضور فعال آن‌ها در بازار‌های بین المللی را نام برد.
این بانک در کشور با بیش از ۴۰۰ شعبه درحال فعالیت می‌باشد که در استان کردستان دارای ۹ شعبه و دو باجه می‌باشد. مدیریت این بانک از ابتدای سال ۹۹ به حبیب اله عمرانی سپرده شده که سطور آتی حاصل گفتگویی کوتاه با ایشان می‌باشد.
مدیر بانک توسعه تعاون استان کردستان گفت: این بانک با ۸۲ نفر نیرو در قالب ۱۱ شعبه و ۲ باجه مشغول فعالیت است که رضایت مشتریان و اجرای برنامه‌های حاکمیتی دولت که شامل پرداخت تسهیلات تکلیفی می‌باشد از وظایف اصلی و تلاش همه کارکنان جلب رضایت حداکثری مشتریان و تحقق صددرصدی برنامه‌های پیش بینی شده است.
وی همچنین تصریح کرد: از مهمترین وظایف محوله بانک توسعه تعاون پرداخت تسهیلات در قالب طرح اشتغال روستایی است که در این خصوص ۸۲.۵ میلیارد تومان بودجه به استان کردستان تخصیص داده شده و سهمیه مراحل چهارگانه پرداخت و باقیمانده اعتبار در مرحله پنجم انجام خواهد شد.
حبیب اله عمرانی همچنین طرح‌های بهینه صنعت آژند، امید سرحدی، حمید مالک، اقبال میهمی و جمال رشیدیان را از عمده طرح‌هایی برشمرد که از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است؛ که به شرکت بهینه صنعت آژند ۱۰۰.۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات در بخش صنعت، به امید سرحدی مبلغ ۱۲.۰۰۰ میلیون ریال در بخش صنعت، به حمید مالک ۵۸.۰۰۰ میلیون ریال در بخش کشاورزی، به اقبال میهمی ۶.۰۰۰ میلیون در بخش گردشگری، و جمال رشیدیان ۳۹.۰۰۰ میلیون ریال در بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون همچنین افزود: این بانک از ابتدای سال تاکنون در قالب ۳.۹۷۳ پرونده مبلغ ۱.۱۸۸.۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت نموده که بیش از ۱۷۹.۴۵۱ میلیون ریال آن در قالب عقود قرض الحسنه بوده و در سال جاری نیز مبلغ ۶۰.۰۰۰ میلیون ریال به ۱۲۰ نفر تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان پرداخت شده است.
این بانک همجنین در قالب تبصره ۱۶ قانون بودجه مبلغ ۲۶.۹۷۰ میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی و مبلغ ۳۵.۱۰۰ میلیون ریال به مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت نموده است.
حبیب اله عمرانی در پایان گفت: این بانک با آگاهی از مسئولیت اجتماعی خود همواره سعی نموده تا نقشی هر چند کوچک در امور خیرخواهانه داشته باشد، لذا در سال جاری طی ۳ مرحله به مناسبت‌های مختلف اقدام به تهیه بسته‌های غذایی و حمایتی برای خانواده‌های آسیب دیده از کرونا نموده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار