وزیر نیرو:
وزیر نیرو از آبرسانی به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی تا پایان دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: با احتساب آبرسانی به ۱۰۰ روستایی که امروز از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردر شدند، تعداد روستا‌های برخورداربه ۱۲ هزارو ۴۳۷ روستا با ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید که به یاری خدا و با تلاش مدیران ما، تا پایان دولت فعلی این عدد به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خواهد رسید.
کد خبر: ۹۳۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷ 12 January 2021
وزیر نیرو از آبرسانی به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی تا پایان دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: با احتساب آبرسانی به ۱۰۰ روستایی که امروز از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردر شدند، تعداد روستا‌های برخورداربه ۱۲ هزارو ۴۳۷ روستا با ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید که به یاری خدا و با تلاش مدیران ما، تا پایان دولت فعلی این عدد به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، رضا اردکانیان درآئین افتتاحیه طرح‌های آبرسانی به ۱۰۰ روستا در استان‌های همدان، کردستان، البرز و زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه به همکاران خود به دلیل توفیق بزرگی که نصیب آن‌ها شده تبریک میگویم گفت:امروز همه ما در یکی از مهم‌ترین و اثرگذار‌ترین دستگاه‌های خدمات رسان در حال فعالیت هستیم. 

وی با اذعان به اینکه در راستای سی ششمین هفته از پویش " #هرهفتهالفب_ایران"، در هر هفته بیش از ۳۰ روستا به شبکه آب وصل شدند، عنوان کرد: خدمت رسانی به مناطق مرزی را از تکالیف خود میدانیم چراکه این مناطق ویترین کشورماهستند وباید بیش از شاخص‌های تعریف شده نیز از خدمات برخوردار شوند.

اردکانیان در ادامه با بیان اینکه کار مدیران دولتی در ماه‌های پایانی فعالیت دولت تدبیر وامید، مشابه دونده‌ای است که به لحظات پایانی ماراتون خود نزدیک شده است، عنوان کرد: در این شرایط نیز خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان با تلاش مضاعف همچنان ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه استانداران در سراسر کشور همواره یار و مددکار ما بوده اند، عنوان کرد:این درجه از همکاری، پشتیبانی وهمدلی که میان استانداران با مدیران اجرایی استانی و به ویژه مدیران مرتبط با وزارت نیرو وجود داشته همواره با درک، فهم و توسعه یافتگی همراه بوده است.

وی ضمن اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در سی و ششمین هفته از پویش یاد شده گفت: با احتساب پروژه‌های افتتاح شده در امروز تعداد پروژه‌های این پویش به ۱۹۹ پروژه در سال جای رسید که در این رابطه ۵۴ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

اردکانیان ادامه داد:با مجموع ۱۰۰ روستایی که امروز آبرسانی شدند، مجموع روستا‌هایی که در دولت تدبیر و امید از نعمت آب شرب و سالم برخوردار شدند به ۱۲ هزارو ۴۳۷ روستا با ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید که به یاری خدا و با تلاش مدیران ما، تا پایان دولت فعلی ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفراز جمعیت روستایی از این نعمت برخوردار خواهند شد.

وی همچنین ضمن قدردانی از مدیر عامل آبفا استان همدان، گفت:ثمره یکپارچه سازی دو مجموعه آبفا شهری و روستایی را علاوه بر استان همدان در سایر استان‌ها نیز شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروز باید عملکردمان را بر سر بام دنیا با صدای بلند فریاد بزنیم، عنوان کرد: در دوره ۸ ساله از دولت تدبیر و امید با همه مضیقه‌هایی که مواجه بودیم توانستیم ۴ هزار هم وطن روستایی را به شبکه آب پایدار وصل کنیم.

در ادامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن اشاره به یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب، گفت: این اقدام بزرگترین کوچک سازی دولت بود که با هدف تسهیل امرمدیریت و نظارت بر پروژه‌های آب و فاضلاب و همچنین ارتقاء خدمات به دورترین نقاط کشور و استان‌ها انجام شد.

سید هادی حسینی بیدارافزود: با یکپارچه سازی دو مجموعه آبفای شهری و روستایی توانستیم مشکل ۱۱ روستای نزدیک به شهر را با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر را از نظر کمی و کیفی برطرف کنیم.

وی هچنین با اشاره به اینکه استان همدان دارای ۱۶۱ روستا با ۶۲۰ هزار نفر جمعیت است اظهار داشت: در حال حاضر شاخص بهره مندی روستاییان استان از آب شرب سالم ۷۸ درصد می‌باشد.

وی همچنین ضمن اشاره به پویش "هرهفته الف-ب- ایران" عنوان کرد: در بیست و یکمین هفته از این پویش با حضور وزیر نیرو تعداد ۳۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۸ هزارنفر و با صرف ۴۸۲ میلیارد ریال در استان همدان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وی بیان کرد: در سی و ششمین هفته از این پویش نیز دو روستا از استان همدان با ۱۵۰۰ نفر جمعیت و صرف بیش ۱۸ میلیارد ریال اعتبار از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.

وی درنهایت تصریح کرد: سقایی و خدمتگزاری به مردم از افتخارات مااست. گفتنی است در سی و ششمین هفته از پویش هر هفته الف-ب-ایران دو روستا از استان همدان نیز از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار