محمد رسول شیخی زاده:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مردم متدین و خیرخواه استان بیش از ۳۹۵ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۳۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 10 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری مهر کردستان، محمد رسول شیخی زاده بیان کرد: کردستان از جمله استان‌های برتر کشور از لحاظ پرداخت زکات بوده و مردم این خطه از میهن اسلامی با مسئولیت پذیری دینی و اجتماعی خویش زمینه ساز تحولات مهمی در هر سال می‌شوند.

وی افزود: با توجه به تأکیدات دینی و تعهدات سازمانی همه زکات جمع آوری شده در هر نقطه در همان محل و منطقه هزینه می‌شود و این مهم موجب شده که روز به روز بر میزان مشارکت مردم نوع دوست استان برای یاری رساندن به نیازمندان افزوده شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۹۵ میلیارد ریال زکات از سوی کردستانی‌ها پرداخت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

شیخی زاده افزود: در این مدت همچنین ۳۷ میلیارد ریال صدقه و ۱۰۵ میلیارد ریال کمک‌های خیرخواهانه دیگر جمع‌آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش نیازمندان در استان هستیم و تعداد خانوار‌های مستمری بگیر از ۴۵ هزار به ۷۰ هزار خانوار رسیده است لذا برای حمایت از خانواده‌های آسیب دیده نیازمند همراهی هر چه بیشتر خیرین هستیم.

شیخی زاده افزود: در حال حاضر ۶۵ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعالیت دارند که در عرصه‌های مختلف به نیازمندان کمک رسانی می‌کنند تا جایی که از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه این مراکز کمک‌هایی به ارزش ریالی ۱۸۵ میلیارد را به نیازمندان ارائه کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در ادامه سخنان خود از تحت پوشش قرار دادن ۱۴ هزار دانش آموز و هزار و ۵۰۰ دانشجو نیازمند کردستانی خبر داد و گفت: برای تأمین نیاز‌های آموزشی این دانش آموزان به یاری خیرین نیازمند هستیم چرا که بسیاری از آنان در این دوران کرونایی از داشتن یک دستگاه گوشی یا تبلت هم محروم بوده و نمی‌توانند از خدمات آموزشی در فضای مجازی بهره‌مند شوند.

شیخی زاده افزود: با کمک خیرین کردستانی ۵۴۶ دستگاه گوشی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خریداری شد و در اختیار خانوار‌هایی قرار گرفت که بیش از دو دانش آموز یا دانشجو نیازمند داشتند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار