با گذشت شاکی و همزمان با سفر رئیس کل دادگستری کردستان به مریوان:
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی رئیس کل دادگستری استان در ادامه سفرهای شهرستانی خود این بار وارد شهر مرزی مریوان شد و از زندان این شهر بازدید نمود.
کد خبر: ۹۳۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 10 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان کردستان؛ رئیس کل دادگستری کردستان در این بازدید که فتحی مدیرکل زندان‌های استان نیز وی را همراهی می‌نمود، ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این مجموعه اصلاحی و تربیتی با مددجویان نیز به صورت چهره به چهره دیدار و به مشکلات قضایی آنان رسیدگی نمود.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی رئیس کل دادگستری استان در پایان این بازدید و در مصاحبه خود، ضمن تقدیر و تشکر از اجرای بسیار خوب طرح پایش و غربالگری زندانیان در شهرستان مریوان گفت: تعداد زندانیان آزاد شده نسبت به جمعیت کیفری در زندان مریوان و در اجرای طرح پایش زندانیان بسیار خوب و ارزنده‌ای می‌باشد که این موضوع حاکی از حضور مستمر قضات در زندان و همچنین تعامل و تلاش و کوشش مسئولین زندان و دادگستری در این شهرستان می‌باشد.
رئیس کل دادگستری کردستان کمبود فضای فیزیکی و امکانات را یکی از مهمترین مشکلات زندان شهرستان مریوان قلمداد نمود و اظهار داشت: فضای کافی و امکانات مناسب لازمه اجرای دقیق فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها می‌باشد لذا در این راستا می‌طلبد مسئولین اجرایی استان وشهرستان نسبت به شناسایی زمین مناسب جهت ساخت زندان جدید مریوان اقدام نمایند و بودجه لازم نیز جهت این موضوع از سوی مسئولین سازمان زندان‌ها پیش بینی خواهد گردید.
این مقام مسئول محکومیت‌های مالی را از شاخص‌ترین عناوین مجرمانه در مریوان دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی که دامنگیر جامعه شده است، شاهد افزایش محکومین جرایم مالی در زندان‌ها می‌باشیم که این مهم حضور خیرین جهت کمک به این افراد آبرومند از زندان و همچنین گذشت شکات از قسمتی از حق خود را می‌طلبد.
همچنین در همین راستا ۳ زندانی جرائم غیرعمد (پدر و دو پسر) که به دلیل ۵۰۰ میلیون تومان بدهکاری در زندان تحمل حبس می‌نمودند، شاکی پرونده آن‌ها به برکت حضور ریاست محترم دادگستری کردستان در شهرستان مریوان با دریافت ۷۰ میلیون تومان و گذشت از ۴۳۰ میلیون تومان از حق خود موجبات آزادی آنان را از زندان فراهم نمود. لازم به ذکر است که ۵۰ میلیون تومان از این مبلغ از طریق خیرین و ۲۰ میلیون تومان دیگر نیز از سوی ستاد دیه استان در حق شاکی پرداخت گردید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار