معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۶ میلیون و ۴۶۱ هزار مترمکعب فاضلاب در سطح استان تصفیه شده است.
کد خبر: ۹۳۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸ 09 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کردستان و به نقل روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، جمشید زرین گفت: در حال حاضر  بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر معادل ۹۶ درصد جمعیت شهرنشین استان زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند؛ همچنین ۸ تصفیه خانه فاضلاب در شهر‌های استان با ظرفیت تصفیه مجموع ۲۲۰ هزار مترمکعب در سال در کردستان فعالیت می‌کنند. ضمن آنکه اولین تصفیه خانه فاضلاب روستایی استان نیز طی ۸ سال اخیر وارد مدار شده است.

وی افزود: در همین راستا در سال جاری ۵۶ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۵۰۸ مترمکعب فاضلاب در سطح استان تصفیه شده است.
معاون توسعه و بهره برداری شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: به زودی و در قالب پویش هر هفته – الف- ب- ایران، تصفیه خانه فاضلاب شهر کامیاران به مدار می‌آید که با احتساب آن تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب استان به ۱۰ واحد خواهد رسید.
زرین خاطرنشان کرد: این طرح اهداف مختلفی را در حوزه اقتصادی و اجتماعی دنبال می‌کند که از جمله اهداف اجتماعی آن می‌توان به حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب خاک و هوا، ارتقاء سطح بهداشت و سلامت عمومی، جلوگیری از آلوذگی سفره آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از مصرف فاضلاب خام جهت کشاورزی و بهبود مسائل زیباشناختی سطح شهر، اشاره کرد.
به گفته معاون آبفا کردستان در حوزه اقتصادی نیز اثرات اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر کامیاران، افزایش رفاه عمومی و سطح زندگی، تبدیل هزینه‌های سنگین درمان به هزینه‌های اندک پیشگیری، تزریق پساب به آبخوان‌های اطراف برای تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، تبدیل آب از چرخه یکبار مصرف و مخرب به چرخه چندبار مصرف و سازنده، درآمدزایی و ایجاد اشتغال و ایجاد زمینه توسعه آینده شهر است.

وی در خاتمه تأکید کرد: شرکت آبفا کردستان همواره تلاش کرده است تا خدمات رسانی گسترده در هر دو بخش آب و فاضلاب را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار بدهد و پس از ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی این رویه را جدیتر از قبل ادامه می‌دهد.

 
منبع: تابناک
برچسب ها: کردستان ، آب و فاضلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار