رییس قرارگاه مقابله با کرونا کامیاران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در این شهرستان ۶ هزار و ۲۱۷ مورد تست تشخیص کرونا انجام شده است.
کد خبر: ۹۳۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 09 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، مسعود الماسی اظهار داشت: این تعداد تست تشخیص ابتلا به کرونا موسوم به PCR در ۲ مرکز اخذ تست این شهرستان در شهر‌های کامیاران و موچش انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ مورد از این تست‌ها مثبت تشخیص داده شده است افزود: تا کنون نیز ۱۱۰ نفر از افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند.

فرماندار کامیاران اضافه کرد: هم اکنون نیز هشت نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و با توجه به قرار گیری این شهرستان در وضعیت زرد همه گیری این ویروس تنها گروه شغلی چهار مجاز به فعالیت نیست.

وی گفت: وضعیت شیوع ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هم اکنون در این شهرستان شکننده بوده و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و بی‌توجهی به مقررات بهداشتی، احتمال سرکشی و افزایش شیوع ویروس کرونا وجود دارد که در این صورت محدودیت‌های شدید مجددا اعمال خواهد شد.

الماسی با بیان اینکه به منظور پوشش کامل نقاط شهری و روستایی ۹۵ گروه ویژه اجرای طرح شهید سلیمانی در این شهرستان فعال شده است اظهار داشت: این گروه‌ها شامل چهار تیم شهری و ۹۱ تیم روستایی بوده که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و شناسایی سریع بیماران و درمان مبتلایان بد حال و ارایه آموزش‌های مختلف به مردم فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره آمادگی کادر درمان برای مقابله با ویروس کرونا یادآور شد: پس از اجرای طرح جامع محدویت‌های پویا ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، ظرفیت انجام تست‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان سه برابر افزایش یافته است.

فرماندار کامیاران اظهار داشت: قبل از یکم آذر (زمان شروع طرح جامع محدویت‌های پویا ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا) روزانه در ۲ مرکز نمونه گیری این شهرستان حداکثر ۲۰ مورد تست از افراد مشکوک گرفته می‌شد که این تعداد اکنون به روزانه ۵۵ تا ۶۵ مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: در ابتدای شروع اپیدمی کرونا در این شهرستان تنها ۱۲ تخت برای بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص داشت که اکنون این تعداد با ظرفیت سازی‌ها و پیگیری‌ها به چهار برابر یعنی حدود ۵۰ تخت افزایش یافته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار