مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: پهنای باند مصرفی اینترنت استان در حال حاضر ۲۲ گیگابایت بر ثانیه بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۳۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 09 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت اظهار داشت: از ابتدای امسال در ۱۴۰ نقطه شهری و روستایی اقدامات توسعه‌ای و ایجاد زیرساخت‌ها برای افزایش پهنای باند اینترنت در کردستان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک مصرفی اینترنت استان در شبانه روز ۱۴۵ ترابایت است، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر افزایش نشان می‌دهد که یکی از دلایل آن استفاده دانش‌آموزان از بستر شاد و تدریس در فضای مجازی است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان به فراهم بودن بستر اینترنت برای استفاده مشترکان به ویژه آموزش در فضای شاد اشاره کرد و یادآور شد: زیرساخت‌های لازم برای استفاده از بستر اینترنت در استان فراهم شده است، به طوریکه تا یکسال آینده نیازی به افزایش ظرفیت نیست.
حکمت اضافه کرد: تعداد ۱ STM (خطوط اینترنت با قابلیت انتقال دیتا با پهنای باند بالا) در سال ۹۲ چهار مورد بود که در حال حاضر این رقم به ۱۴۸ مورد رسیده که نسبت به سال ۹۲ سه هزار و ۶۰۰ درصد رشد داشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار