رئیس‌کل دادگستری کردستان:
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: هیئت‌های تخلفات اداری نیز مکلفند جرایم مربوط به سازمان‌های متبوع خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند.
کد خبر: ۹۳۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 06 January 2021
به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی پیش‌از ظهر امروز در سومین جلسه شورای پیشگیری از جرم با موضوع بهره‌گیری از ظرفیت ادارات و بخش‌های نظارتی در پیشگیری از جرایم و تخلفات مدیران و مقامات دستگاه‌های حاکمیتی که در دادگستری کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: این جلسات حتما باید فصلی برگزار شود و صرفا به ارائه آمار بسنده نشود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه برخورد با مفاسد اداری حول چهار محور مفاسد مالی، اخلاقی، اجتماعی و مقرراتی است، تصریح کرد: برخورد قاطع با مفاسد می‌تواند بسیار بازدارنده و پیشگیرانه باشد.

وی در بحث برخورد با فساد، بهره‌گیری از نظارت‌های عمومی و مردمی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: باید از این ظرفیت حداکثر استفاده شود چرا که این مهم، مورد تاکید ریاست محترم قوه قضاییه نیز است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی با تاکید بر اینکه باید در ادارات و سازمان‌های دولتی نسبت به آموزش قوانین حفاظتی و پیشگیری از فساد، آموزش‌های لازم به کارکنان ارائه شود، اظهار کرد: هیئت‌های تخلفات اداری نیز مکلفند جرایم مربوط به سازمان‌های متبوع خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند.


محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز در این جلسه به تشریح جرم شناختی تخلفات مربوط به حوزه مفاسد اداری پرداخت و اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد از تخلفات مربوط به ترک فعل مسئولان است و باید حجم قابل توجهی از پیشگیری؛ معطوف به این مسئله باشد.

وی گفت: باید مدیران با پایش و نظارت دقیق، تخلفات مربوط به حوزه‌های خود را به دستگاه قضایی منعکس کرده و تا حصول نتیجه لازم آن‌ها را پیگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان شناسایی گلوگاه‌های فساد را در ادارات و سازمان‌ها از اقدامات کلیدی و راهبردی دانست و افزود: مدیران ادارات در ابعاد پیشگیرانه اقدامات آسیب‌شناسانه خود را به دبیرخانه این شورا ارائه دهند.

رضا اعظمی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان نیز در این جلسه از فعالیت سامانه دیده بان مردمی (سجام) در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۳ هزار نفر از مردم استان در این سامانه عضو هستند و گزارش مفاسد اداری توسط این سامانه ارسال و دبیرخانه شورا نیز این گزارشات را به بالاترین مسئولان ادارات مربوطه ارسال کرده که خوشبختانه بسیاری از این موارد منجر به برخورد‌های مناسب شده است.

در این جلسه اعضای شورای پیشگیری از جرم همچون مدیران سازمان‌های متولی در زمینه پیشگیری از جرم، دیدگاه‌ها و نظرات خود را در این زمینه بیان کردند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: دادگستری ، کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار