رییس پلیس فتا کردستان:
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان با اعلام هشدار در خصوص هک حساب‌های شبکه‌های اجتماعی و واریز پول گفت: برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده قبل از واریز وجه با فرد درخواست کننده پول تماس بگیرید.
کد خبر: ۹۳۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ 06 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، سرهنگ مهدی دانش پور اظهار داشت:در صورتی که ازطریق شماره یا حساب شبکه اجتماعی دوستان خود با پیام درخواست پول مواجه شدید، پیش از برقراری تماس و اطمینان از صحت هویت ارسال‌کننده و این درخواست، پولی واریز نکنید.

وی افزود: شهروندان باید قبل از واریز وجه به حساب دوست یا فامیل خود که به این شیوه درخواست کمک کرده است، با شماره صاحب اکانت تماس گرفته و از صحت درخواست وی مطمئن شوند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان یادآور شد: بعضی افراد هنگامی که درخواست کمکی هر چند اندک از دوستان خود در شبکه اجتماعی مشاهده می‌کنند، بر این باورند اگر با صاحب اکانت جهت اطمینان از صحت ادعا تماس بگیرند، کم لطفی و بی احترامی به او است، در حالی که هکر‌ها و شیادان با دانستن این مقوله به این کار غیر قانونی ادامه می‌دهند.

سرهنگ دانش پور اضافه کرد: کاربران توجه داشته باشند چنانچه مخاطبان شما از طریق پیامک از شما درخواست وجه کردند، حتما قبل از واریز وجه با آن‌ها تماس حاصل کنید وحتما توجه داشته باشید که مبلغ مورد نظر برای کارت مخاطب شما واریز شود، چون کلاهبرداران به بهانه مقدور نبودن تماس تلفنی و پیام‌های اغواکننده اعتماد مخاطبان را جلب کرده و به هدف شوم خود دست پیدا می‌کنند.

وی به کاربرانی که اکانت شبکه اجتماعی آن‌ها هک شده است، توصیه کرد: در اولین فرصت به طریقی ماجرای هک شدن اکانت شبکه اجتماعی خود را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهند تا هکر از اعتماد آن‌ها نسبت به وی سو استفاده نکند.
منبع: ايرنا
برچسب ها: کردستان ، پلیس فتا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار