ساختمان‌های دانشگاه فنی و‌حرفه‌ای و پیام‌نور کردستان طی مراسمی با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به‌نام شهید سلیمانی مزین شد.
کد خبر: ۹۲۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 05 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری فارس کردستان، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در حاشیه رونمایی از تابلوی دانشگاه فنی وحرفه‌ای شهید یزدان‌پناه سنندج و پیام‌نور استان که بنام شهید قاسم سلیمانی مزین شد، گفت: شهدا پرچم و علم افتخار و قدرت ما هستند و وظیفه ما این است که یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم و بتوانیم در مسیر شهدا حرکت کنیم.

سردار سیدصادق حسینی اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی نه تنها یک فرمانده نظامی بود بلکه یک دیپلمات کاملاً حرفه‌ای سیاسی بود و در کنار آن‌ها نیز یک فرد جهادی بود که خدمت به مردم را وظیفه خود می‌دانست.



وی افزود: اتحاد بین کشور‌های مختلف به ویژه در منطقه خاورمیانه یکی از بزرگترین دستاورد‌های شهید سلیمانی بود که با نفوذ سیاسی که بین کشور‌های همسایه داشت توانسته بود آن را رقم بزند و بسیاری از این کشور‌ها درخواست داشتند که در زمان جنگ با داعش و حضور این گروه تروریستی در منطقه امنیت آن‌ها توسط سردار سلیمانی تامین شود.



فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: اسناد بسیاری در این زمینه وجود دارد که فعلا نیاز است مدتی از انتشار آن‌ها جلوگیری شود و در شرایطی خاص این اسناد منتشر شود تا همه بدانند چه فرد بزرگی را در کشور و منطقه از دست داده‌اند.



رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یزدان‌پناه کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: در سایه امنیتی که به برکت خون شهدای مانند سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در کشور ایجاد شده، امروز همه به راحتی دور هم جمع شده و در کمال آرامش زندگی و حتی تحصیل می‌کنیم.

محمدلطیف شیردل یادآور شد: این مایه افتخار ما کردستانی‌ها است که با نمایش چنین حرکاتی نشان دهیم که خود را مدیون خون شهدا می‌دانیم و ارزش ویژه‌ای برای شهید سلیمانی قائل هستیم.

وی گفت: وقتی در خارج از مرز‌های ایران می‌بینیم هزاران نفر در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی برای این شهید بزرگوار مراسم می‌گیرند این جای افتخار دارد.

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی همواره در طول دوران خدمت خود در راه کمک به قشر مستضعف از هیچ تلاشی غافل نشده و امروز ما تنها می‌توانیم با چنین کار‌های کوچکی، نام و یاد این شهید را زنده نگه داریم.

حاج‌قاسم در جهان شناخته‌شده بود



رئیس دانشگاه پیام‌نور کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: گرامیداشت نام و یاد شهدا برای ما بسیار ارزشمند است و برای جوانان فعلی و آینده نیز می‌تواند به یک الگو تبدیل شود، مخصوصاً شخصیت‌هایی مانند حاج قاسم سلیمانی که یکی از برجسته‌ترین افراد عقیدتی، سیاسی و جهادی بود که در کشور ما در منطقه خاورمیانه و حتی در جهان شناخته شده بود.

یعقوب احمدی ادامه داد: شهدا نه نیاز به تجلیل دارند و نه نیاز دارند مکانی به نام آن‌ها نامگذاری شود و، اما ما نیازمندیم که با زنده نگه داشتن نام و یاد آن‌ها راه آنان را ادامه دهیم و از زندگی آن‌ها الگوبرداری کنیم.



وی با بیان اینکه توسل به شهدا باعث حراست، پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور خواهد شد، یادآور شد: شجاعت یکی از مهمترین خصیصه‌های حاج قاسم بود و در کنار آن فردی جهادی بود به طوری که در ۴۰ سال خدمت خود تنها در جبهه‌های نبرد و جهاد حضور داشت.



شایان ذکر است، سالن جلسات ستاد سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز به نام شهید سلیمانی مزین شد که با حضور سردار حسینی و شورای فرماندهی استان از تابلوی آن رونمایی شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار