حجت الاسلام والمسلمین پور ذهبی:
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: راه اندازی واحدهای دانشگاهی از دانشگاه‌های مادر استان در بانه باعث رونق و پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و علمی این شهرستان می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 05 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی در سومین جلسه شورای اداری شهرستان بانه با اشاره به امنیت بالای حاکم در منطقه اظهار داشت: وجود دانشگاه و حوزه‌ها زمینه را برای حضور دانشگاهیان و پژوهشگران فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: ظرفیت بسیار خوبی در شهرستان بانه وجود دارد و فعالیت و همکاری حوزه و دانشگاه باعث توسعه همه جانبه و بهره گیری بهتر از ظرفیت‌های موجود می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به ظرفیت ها اقتصادی و گردشگری در بانه گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان باعث رونق استان می شود و امیدوارم این موضوع محقق شود.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی یادآور شد: ترور دانشمندان علمی نشان از جایگاه علمی کشور در جهان و ترس دشمنان از پیشرفت های علمی کشور است و دشمنان برای ترور دانشمندان هزینه و زمان زیادی صرف کردند.

وی افزود: استفاده از نیروهای کارآمد توسعه همه جانبه شهرستان بانه را تضمین کرده و بهره‌گیری از دانش کارآفرینان باعث ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان به اتفاقات اخیر یک رسانه در رابطه با توهین‌ به مقدسات اهل سنت یاد آور شد: این اتفاقات غیرعمدی و اشتباه بوده و باید مردم در این زمینه آگاه باشند و فریب تبلیغات دشمنان را نخوردند.

پور ذهبی اضافه کرد: از اوایل انقلاب تاکنون اقدامات زیادی برای اتحاد و همبستگی تمام قومیت‌ها انجام شده و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب کسی که بخواهد در اتحاد مردم ایران خلا ایجاد کند دشمن انقلاب و نظام است.


تلاش مرزبانان در راستای امنیت مرزها ستودنی است

امام جمعه بانه هم در این جلسه اظهار داشت: گفت: تلاش مرزبانان در مرزها برای ایجاد امنیت بر کسی پوشیده نیست و ستودنی است.

ماموستا عبدالرحمن خدایی با اشاره به اینکه مرزبانان در نقطه صفر مرزی حافظان امنیت هستند و به بدخواهان نظام اجازه سواستفاده نمی‌دهند یادآور شد: مهمترین دغدغه در کردستان امنیت در مرزها است که این مهم با تلاش و همکاری مرزبانان و مرزنشینان فراهم شده و باید قدردان تلاش آنها باشیم.

وی با بیان اینکه کردستان مرکز اتحاد و همدلی است، افزود: اتحاد و همدلی ماموستایان در کردستان بسیار خوب است که این اتحاد با تلاش مسوولان و مردم ایجاد شده است و حرکت فزاینده‌ای با شروع انقلاب در کردستان آغاز شد که باعث توسعه و آبادانی این استان محروم شد.

امام جمعه بانه با اشاره به ۸۵۰ شهید دفاع مقدس دراین شهرستان، اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس شهرستان بانه به واسطه مرزی بودن به خون شهدا رنگین شد بسیاری از خانواده‌ها چندین شهید تقدیم انقلاب و نظام کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار