سردار علی آزادی؛
فرمانده انتظامی کردستان گفت: طی ۹ ماه گذشته از سال جاری، تعداد جانباختگان ناشی از بروز تصادفات در استان نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۲۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 04 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، سردار علی آزادی روز دوشنبه در هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی و کاهش سوانح رانندگی راه‌های کردستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، میزان تردد در محور‌های استان ۱۰ درصد کاهش داشته است، اما میزان جانباختگان تصادفات پنج درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه امسال تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری ۲ نفر و برون شهری ۱۱ نفر رشد دارد، اضافه کرد: در ۲ سال گذشته در مجموع ۷۹ نفر از آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات کاهش یافته است که نسبت به مدت مشابه آن در سال‌های ۹۵ و ۹۶، ۱۰ درصد کمتر است.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کردستان نیز بیشترین تصادفات وسایل نقلیه را مربوط به سواری و موتورسیکلت اعلام کرد و گفت: در برخی شهر‌های استان از جمله سنندج، سقز و قروه معابر تصادف‌خیز وجود دارد که باید برنامه‌های کوتاه و بلندمدت در نظر گرفته شود تا آمار تصادفات کاهش یابد.

سرهنگ برزو مرادی بر لزوم استفاده از سامانه‌های هوشمند پلیس برای ثبت تخلفات در تمام محور‌ها تاکید کرد و افزود: براساس بررسی‌های انجام شده، ۲۶ درصد فوتی‌های تصادفات برون شهری و ۳۹ درصد فوتی‌های تصادفات درون شهری مربوط به عابران پیاده است.

پوشش ۹۵ درصدی همراه اول در محور‌های ارتباطی استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان هم اظهار داشت: در حال حاضر ۹۵ درصد محور‌های استان، تحت پوشش همراه اول است و ۱۰۰ کیلومتر دیگر باقی مانده که به تدریج با احداث و راه‌اندازی سایت‌های جدید، این میزان نیز زیرپوشش قرار می‌گیرد.

فردین سعیدی با بیان اینکه ایرانسل اقدام به هشت سایت جدید در استان کرده و یک هزار و ۱۸۰ کیلومتر به پوشش جاده‌ای آن اضافه شده است، افزود: ۶۴۷ کیلومتر ارتقا پوشش همراه اول، ارتقا ۲۸۶ سایت همراه اول به ۳ G و ۴ G از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته تاکنون بوده است، ضمن اینکه در حال حاضر ۲۹ سایت ایرانسل در حال ارتقا است و در مجموع تا پایان دولت تعداد سایت‌های راه‌اندازی شده به ۶۴۰ مورد خواهد رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار