معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان خبر داد؛
معاون شرکت آبفا کردستان با اشاره به پیشرفت ۷۸ درصدی تصفیه خانه آب شهر دیواندره ابراز امیدواری کرد این پروژه تا پایان سال جاری وارد مدار بهره برداری شود.
کد خبر: ۹۲۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 03 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، محمد فرهاد با بیان این مطلب گفت: تصفیه خانه آب شهر دیواندره سال گذشته به دلیل مشکلاتی که پیمانکار داشت تکمیل نشد و تلاش می‌کنیم در سال جاری این تصفیه خانه به بهره برداری برسد.
وی در خصوص مشخصات این تصفیه خانه گفت: سال افق طرح در این پروژه ۱۴۲۵ می‌باشد که جمعیت حدود ۹۰ هزار نفری این شهرستان شامل شهر‌های دیواندره و زرینه و ۷۵ روستا را در سال افق طرح زیر پوشش قرار خواهد داد.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان ظرفیت تصفیه خانه را ۲۵۰ لیتر بر ثانیه برای شهر‌های دیواندره و زرینه و ۷۵ روستای مجتمع اوباتو عنوان کرد و گفت: ساخت ۲ باب مخزن به ظرفیت مجموع ۴ هزار مترمکعب، احداث ۳ واحد ایستگاه پمپاژ و ۱۳ کیلومتر خط انتقال از جمله عملیاتی است که در این پروژه انجام می‌شود.
وی در ادامه در خصوص تصفیه خانه‌های آب در دست اجرا با اشاره به اینکه تصفیه خانه آب روستای قلیان در سال جاری وارد مدار شد، گفت: تصفیه خانه‌های آب دیگری نیز وجود دارند که متولی آن‌ها شرکت آب منطقه‌ای بوده و قرار است در این دو سال (امسال و سال آینده) وارد مدار شوند که شامل تصفیه خانه شماره ۲ سقز، تصفیه خانه شماره ۲ بانه و تصفیه خانه مریوان می‌باشد.
معاون آبفا کردستان تصریح کرد: همچنین تأمین آب بلندمدت شهرستان‌های قروه و دهگلان از سد قوچم در دستور کار شرکت آب نیرو قرار دارد و تصفیه خانه آب کامیاران که بخشی از برنامه تأمین آب این شهرستان است جزو برنامه‌های آتی شرکت آبفا کردستان به شمار می‌رود
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار